شکایت از تامین اجتماعی برای برقراری مستمری مشاغل سخت و زیان آور

 با سلام و صبح بخیر! راجع به تامین اجتماعی حداقل  3تاسوال خدمتتون دارم. ممنون میشم راهنمایم کنید تا زودتر به نتیجه برسم . تشکرمیکنم ازشما ؟ 

سوال اول: بنده شاطر نانوایی که.15 سال سختی کار تایید شده که میشه 22.5 سال و 9 سال کارفرمایی دارم از سال 69 تا فروردین 1401 بطور متناوب.  متولد 47 هستم. کار کردم باکارفرمایی 9/450 روزاست که 5472 روز سختی کار تایید شده و22 ماه بخاطر اشتباه خودم زمان رد کردند. فرم شماره یک شعبه که باید نوشهر میزدم به اشتباه زدم نور که حساب سختی کار نشد. بیمه گفت این 22 ماه عادی حساب میشه. خوب مابقی از 9/450 روز کارفرمایی هست. خلاصه برای 4%پرداختی سختی کار توسط کارفرماها.حالا تامین اجتماعی. بین کارگر و کارفرما هایی که من کارگر 30 ساله پیش این کارفرماها کار کردم مارو بجان هم انداختند واقعا این چه قانونیه که منه کارگر( ببخشید) از سال 99 تا الان 401 دو بار سکته مغزی کردم. جراحی تنگی کانال نخاعی کردم. دچار .بیماری  سیاتیک پا شدم و دچار .بیماری پلی نوروپاتی شدم که بامشکل نوروبیونهای حرکتی شدم راه نمیتونم برم. الان 2 ساله 1000 تومان درآمد ندارم. جز یارانه با منزل استیجاری مغازه نانوایی اجاره بود. چند سال پروانه کسب و دم و  دستگاه مال من بود فروختم خرج دوا دکترم کردم. شرمنده شما شدم دردم زیاده سرتونو درد اوردم ببخشید؟!

ببخشید تامین اجتماعی میگه تا کارفرماها 4%سختی کار را  پرداخت نکنند حکم بازنشستگی شما نمیخوره  .گفتم خوب طلب دارید شما از کارفرماهای من چرا بازنشستگی  من چند ماهه رو هوا معلق است. گفتند خودت برو از کارفرما شکایت کن اداره کار بگیر. گفتم طلب داری شما بدهکاری کارفرما داری از من کارگر استفاده میکنید که به پولتون برسید میگه همینه برو قرض کن بده بازنشسته شدی حقوق بگیر و قرضتو بده یا شکایت کن بگیربده خلاصه (اگر در دیوان شکایت کنیم از دست تامین اجتماعی شهرستان آمل شعبه 2 آیا موفق می شویم )( و اگر موفق میشویم حداکثر چقدر وقت یا زمان میبره خانه پرش )(و چقدر هزینه وکالت میشه ؟! لطفا راهنمایی کنید ممنون شما ببخشید خسته کردم شما رو بخدا انقدر درد دل دارم چی بگم ممنون میشم بطور واضح برام توضیح بدید ؟

و یک سوال دیگه تمام! از یی کارگاه نانوایی که از سال (1371)الی.(1374)که شاطر بودم کارفرمای من 2 سال  فوت کرده است. بعد از فوتش پروانه کسب نانوایی را که بنام ایشان بود فروختند به کسی دیگه الان دوبار پروانه کسب خرید و فروش میشه ولی مکان مال خودشون هست. شماره کارگاه عوض نشده همان است. حالا الان به پسرش گفتم یک همکاری کنید 4%درصد پرداخت  کنید که منم بازنشسته بشم اول گفت پدرم که فوت شد پروانه رو فروختیم کار از دستمون ساخته نیست .آخرش دیدم راه نمیان گفتم پس چاره ای ندارم جز شکایت در اداره کار؟! جوابم گفت تو از ما اجاره داشتی نانوایی رو تعجب کردم این حرف زد. گفتم بعد از حدود 30 سال حالا اجاره دار شدم گفتم اگه اجاره داشتم پس اجاره نامه نشونم بده؟ جوابم گفت برو از پدرم که فوت شده برو بگیر موندم چکار کنم ؟ پروانه دو دست خریدوفروش شده در حال حاضر در همان مکان نانوایی دایر و در حال کار است با صاحب پروانه کسب جدید منم شکایت کردم  هم از دست پسر کارفرمای قدیمی که فوت شده که برایم همان موقع  لیست بیمه رد می کرد و هم دسته صاحب پروانه کسب جدید که الان در حال کار که با صاحب پروانه کسب جدید هیچ رابطه کاری نداشتیم. لطفا راهنمایی کنید با تشکر هزار بار منو ببخشید از اینکه وقت با ارزشتونو برام گذاشتید. با کمال تشکر مازندران شهرستان آمل  آخرین پرداختی بیمه.تامین اجتماعی شعبه 2 :

با سلام . بهتر است ابتدا نام و نام خانوادگی تان را بفرمایید. در پاسخ به سوال شما به نظر من دو راه وجود دارد. یک از طریق اداره کار از کارفرمای شکایت کنید تا حق بیمه را به حساب تامین اجتماعی پرداخت کند و دو از تامین اجتماعی به دیوان عدالت اداری شکایت کنید تا مستمری شما را برقرار کند  و خود پیگیری پرداخت حق بیمه از کارفرما باشد. به نظر من روش دوم بهتر است و من از این طریق هم می‌توانم برایتان اقدام کنم و به نظر من به نتیجه می‌رسید. یعنی هم به دیوان عدالت اداری شکایت می‌کند و هم از طریق اداره کار شکایت کنید. منتها چون بنده در تهران هستم بعضی کارها را خودتان باید انجام دهید ولی تمام پیگیری‌های دیوان عدالت اداری و دادخواست ها را هم انجام می‌دهم. هزینه ما ده میلیون تومان می‌شود که در پایان کار از شما گرفته می‌شود و البته باید قرارداد امضا کنید که در پایان کار و موفقیت و به نتیجه رسیدن  ده  میلیون تومان را در یک قسط به بنده پرداخت نمایید. اگر هم خدای نکرده به نتیجه نرسم که بعید است، نیازی نیست مبلغی پرداخت کنید.


جدیدتر قدیمی تر