شکایت از بیمه تامین اجتماعی بابت قطع بیمه بیکاری

 سلام و عرض ادب! روز بخیر! بنده در مورد بیمه بیکاری سوال دارم. من از اردیبهشت ۹۹ تا پایان فروردین ۱۴۰۰ به مدت یکسال در یک شرکت دانش بنیان مشغول فعالیت بودم. به دلیل تازه تاسیس بودن و عدم بودجه کافی بنده چند سمت داشتم. در قراردادم هست و یکی از اونها بازرس علی البدل بود و بنا به دلایلی شرکت در اواخر سال ۹۹ قادر به ادامه فعالیت نبود و قرار شد نیروها بروند و فقط ۲نفر باشند برای انجام یک سری کارها. یکی بنده و یک نفر حسابدار. ما هم تا فروردین ۱۴۰۰ بودیم و هیئت مدیره گفتند می خواهند منحل کنند.  این شرکت اردیبهشت ۹۸ تاسیس شد و از اول اردیبهشت ۱۴۰۰ تعطیل شد.

بنده نامه عدم نیاز و قرارداد گرفتم برای بیمه بیکاری اقدام کردم. حکمم ۳۶ماه است. حتی اون شرکت عیدی و سنوات را هم پرداخت نکرد و من به اداره کار شکایت کردم و چون شرکت تعطیل شده بود و در حساب شرکت پولی نبود به حقم نرسیدم و اداره کار گفت باید بری دادگاه شکایت کنی و یکی از همکاران تا آخر رفت و به نتیجه نرسید. منم با مشکلاتی که داشتم دیگه پیگیری نکردم. 

متاسفانه آبان ۱۴۰۱ بیکاری بنده قطع شد. به شعبه مراجعه کردم گفتند در روزنامه رسمی بازرس یک شرکت هستید. گفتم این همون شرکتی هست که به من نامه عدم نیاز داده و منحل شده است گفتند مدارک بیار! با پیگیری هایی که کردم رئیس هیئت مدیره به ترکیه مهاجرت کردند و اینجا مدیرعامل و به عنوان مسئول تصفیه به یک شرکت ثبتی معرفی کردند. خرداد ۱۴۰۱ برای انحلال اقدام کردم و در روزنامه رسمی ثبت شده است.

 نکته ای دیگر تاریخ روزنامه ای که بنده بازرس علی البدل بودم دی ۹۹تا آذر ۱۴۰۰ اعتبار داشته در صورتی که شرکت تعطیل بوده و فعالیتی نداشته  و بیمه میگه بیکاری شما تو اون تایم بوده در صورتیکه آن شرکت از اول اردیبهشت ۱۴۰۰ تعطیل و هیچ فعالیتی نداشته و از لیست بیمه شرکت میتوانند متوجه بشوند که شرکت فعالیتی نداشته است. آخرین لیست بیمه فروردین ۱۴۰۰ با ۲نیرو رد شده و نکته دیگر اینکه تاریخ اعتبار سمت رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل ۱۸اردیبهشت ۱۴۰۰ منقضی شده است. بیمه میگه شما دریافتی داشتید. بهشون گفتم اینها حق و حقوق من را پرداخت نکردند چطور میان ماهیانه به من پول بدهند؟ شرکتهای خصوصی حقوق را با بدبختی پرداخت میکنند بعد میان به کسی که رفته پولی پرداخت کنند؟ من اونجا چند تا سمت داشتم با یک حقوق؟!

 نزدیک ۴۰روز هست بهشون مدارک دادم گفتند بررسی بشه هر هفته میرم شعبه میگویند چرا میایی ما باهاتون تماس میگیریم کار داره کارشناسان دارن بررسی میکنند. الان سوال من این است بیمه چرا باید بدون اطلاع بیکاری من رو قطع کنه؟! من سامانه سوابق رو چک میکردم دیدم زده قطع مقرری هیچ ارزشی قائل نیستند. ۱۷سال ماهیانه ۳درصد دریافت کرده الان که ما نیاز داریم اینجوری اذیت میکنند. متاسفانه به حرفهای مراجعه کننده اعتماد ندارند و میگن باید بررسی بشه! لطفا شما منو راهنمایی کنید چطور با ادبیات خودشون باهاشون صحبت کنم نتیجه بگیرم و اینکه از کدام مرجع بالاتر میتونم پیگیری کنم؟

شما ابتدا باید شعبه بیمه تان را به من بگویید تا ببینم میتوان کاری کرد یا نه؟ در اینگونه موارد کار سخت است. معمولاً کارگزاری های بیمه که مراکز خصوصی هستند با توجه به پورسانتی که دریافت می کنند چنین مواردی را به شعبه بیمه گزارش می‌دهند تا بیمه شما قطع شود و پورسانت خود را بگیرند. کارشناسان شعبه بیمه هم اول همانند همه کارهای دولتی دیگر مدت زمان زیادی را طول می‌دهند و چون تقلب در این زمین زیاد است با دید منفی نگاه می کنند. بعید میدانم شما از طریق شعبه به نتیجه برسید. باید از طریق مراجع بالاتر یعنی اداره کل بیمه های مربوط به پیگیری کنید. بخواهید ما آشنا داریم البته هزینه مان را هم می گیریم. نباید کار به دیوان عدالت اداری کشیده شود چون معمولا در اینگونه موارد زمان طولانی می شود و احتمال به نتیجه رسیدن ۵۰۵۰ است.


جدیدتر قدیمی تر