شکایت داخلی در سازمان تامین اجتماعی

 باعرض سلام و خداقوت! مسئله اینه که چند ماه پیش یک دستگاه فیکو چشم پزشکی در شیفت عصر یا شب آسیب دیده است. چرا اینکه من خودم شیفت صبح در اتاق چشم حضور داشته و شاهد بودم که جراح از دستگاه استفاده کرده و مشکلی نداشته و دستگاه سالم بود تا اینکه دستگاه به شیفت عصر و شب تحویل داده شد که در شیفتهای مذکور از دستگاه هیچگونه  استفاده ای نشده واتاق چشم غیر فعال بوده و تنها کسانی که در شیفت عصر و شب در اتاق مذکور رفت و آمد داشتند فقط پرسنل هر شیفت که چهار نفرند بوده است تا اینکه شیفت صبح روز بعد همکارا متوجه خرابی دستگاه شده و به مسئول اتاق عمل که خودش شیفت عصر قبل مسئول شیفت بوده اطلاع داده شده است. در ابتدا تلقی این بود که آسیب به دستگاه سهوی بوده ولی متاسفانه چند شیفت بعد اتفاقات خرابکارانه  دیگری در اتاق عمل رقم میخورد که خبر از عمدی بودن اتفاقات می دهد.

 جالب این است که در روزهای  اتفاقات پیش آمده دو تا از همکاران ثابت می باشند که اکثر همکاران به آنها مشکوک هستند. با توجه به اینکه اتاق عمل دارای دوربین مدار بسته است ولی مسئولین  بیمارستان مدعی هستند که از طریق دوربین فرد خاطی قابل شناسایی نیست در صورتی که در هر شیفت عصر وشب فقط چهار نفر حضور دارند. در نهایت مسئولین بیمارستان اینطور نتیجه گیری کردند ک پرسنل اتاق عمل: خاطی ، خرابکار و مستحق پرداخت هزینه دستگاه هستند و علاوه بر تهمت به پرسنل به خرابکاری ، هزینه دستگاه نیز از تمام پرسنل چه کسی که حضور داشته چه نداشته از حقوق اسفند کسر شده است. با توجه به اینکه همکاران قبل کسر هزینه دستگاه ،طی نامه ای از مسئولین بیمارستان خواستند که فرد خاطی شناسائی و تنبیه شود ولی مسئولین حاضر به پیگیری مسئله و شناسایی فرد خاطی  از طریق مراجع ذیصلاح نیستند.

 به این دلیل همکاران دنبال راه حل برای احقاق حق خود واعاده حیثیت و شناسایی فرد خاطی از طریق مراجع ذیصلاح می باشند. لذا ما از شما مشاور محترم خواهان راه حل می باشیم .البته به غیر از این مسئله، مسائل دیگری نیز هستند  که برای پرسنل .مشكل ساز و دارای بار قانونی  هستند مثل محول کردن وظایف خارج از شرح وظایف که بیمه حرفه ای حمایت نمی کند و خارج از مقررات قانون کار میباشند؟

در پاسخ به سوال شما دوست عزیز باید بگویم که مشکلات بیمارستان های تامین اجتماعی را نمی‌توان از مراجع بیرون از سازمان پیگیری کرد البته قانونا میتوانید ولی اینکه به نتیجه برسد بسیار سخت است. یا باید از طریق دفتر بازرسی مدیرعامل مستقر در مدیریت درمان استان اقدام کنید یا از طریق اداره حراست مدیریت درمان . این تنها راهی است که می توانید به نتیجه برسید.


جدیدتر قدیمی تر