درخواست ازکارافتادگی به علت بیماری نامنظم قلبی

 1- به خاطر بیماری نامنظمی قلبی می توانم از کار افتادگی بگیرم با ۲۲سال سابقه کاری ؟ بستگی به نظر کمیسیون پزشکی و شدت بیماری دارد . البته سابقه بیمه ای بیشتر در این زمینه تاثیر گذار است .


2- من در تاریخ 29/5/95 از کار اخراج شدم و رای هیات تشخیص اداره کار را هم دارم . الان بعد از 16 ماه که همه قبول کرده اند و تایید کرده اند مشکلی پیش آمده است . سابقه بیمه ام با تاریخ بیکاریم تداخل دارد . چون ماه های  شهریور تا آذر را هم که ناشی از بازرسی بوده است اسمم در لیست بازرسی آمده بوده است . کمیته استان و هیات 3 نفره هم تایید کردند که من در آن تاریخ ها در کارگاه حضور نداشته ام  و دستور حذف سابقه را دادند . ولی واحد درآمد شعبه تامین اجتماعی مربوطه می گوید حتی اگر آنها تایید کرده باشند نمی توانند سابقه را حذف کنند ! لازم به ذکر است که حق بیمه ماه شهریور قطعی شده و حق بیمه ماه های پائیز برآورد شده است  و غیر قطعی است . به کارفرما زنگ زدند آمد اعتراض کرد چون 20 روز حق اعتراض داشت. ولی باز هم می گویند نمی شود . من باید چه کار کنم ؟  اگر هیات بازرسی 3 نفره چنین موضوعی را تائید کرده باشند مشکلی باقی نمی ماند و در صورت اعتراض  کارفرما پرونده به هیات بدوی تشخیص مطالبات شعبه می رود و قطعا تائید می شود و اگر هم نشود معمولا در هیات تجدیدنظر تشخیص مطالبات استان تائید می گردد . البته یک ماهی که قطعی شده است را نمی توان کاری کرد و زمان دریافت مقرری بیمه بیکاری تان ممکن است کمی کمتر شود .


3- سلام و خسته نباشید . از اینکه با کانال شما آشنا شدم خیلی خوشحالم . از اینکه می توانم سوالم را بپرسم خوشحال تر . از اینکه به سوالات با روی خوش پاسخ می دهید خیلی خیلی خوشحال تر ! من ۳۲ ساله و خانم هستم . دوسال و هشت ماه از قبل (مابین سالهای ۸۲ تا ۸۵ در کارخانه ای ) سابقه بیمه دارم . در حال حاضر ۴ سال و دو ماه هم هست که بیمه قالیبافان از رشته پولک و منجوق صنایع دستی  بیمه واریز می کنم .چند روز پیش که برای گرفتن فیش به بیمه رفته بودم مشاور آنجا  گفت که اگر ۲۰ سال بیمه واریز کنی نصف حساب میشه.از اون روز خیلی ناراحتم که چرا اول این موضوع را بهم نگفته بودند.

اگر من سی سال هم بیمه بریزم  در نهایت پانزده روز به من تعلق می گیرد از این موضوع خیلی خیلی ناراحتم . لطفا راهنمایی کنید که چکار کنم ؟ این موضوع واقعا صحت دارد ؟ نه چنین چیزی درست نیست . مشاور اشتباه فرموده اند . حق بیمه قالیبافی 27 درصد است که 7 درصد توسط بیمه شده و 20 درصد توسط دولت پرداخت می شود و هیچ فرقی با دیگر بیمه های خویش فرما ندارد !


4- بنده معلول جسمی حرکتی از ناحیه دو دست و دو پا و چشم چپ می باشم .حدود 15 سال در شرکت سایپا مشغول به کار هستم و بیمه شدم و حدود 42 سال سن دارم . قانونی وجود دارد که باز نشست شوم با تعداد روزهای کمتر از 30 روز ؟ بستگی به معلولیت تان ارفاق می گیرید . البته با این سابقه نمی توانید و باید حداقل 20 سال سابقه داشته باشید تا بدون شرط سنی بازنشسته شوید . بابت معلولیت تان و با توجه به میزان آن سنوات ارفاقی می گیرید .


5- من يك بنا هستم  . جدول كاري بود اول كار كه با شركت ... كه شركت كار رو از شهرداري گرفته بود كار كردم .  گفتم بيمه گفت ان شا الله در آینده !  من هم نپرسيدم رد كرده يا نه ؟  بعد از  6 ماه كارم تموم شد . نصف طلبم ماند و  پيمانكار شركت يك ماه پيش دنبالم فرستاد و  طلبم را داد  ولي بيمه رد نكره بود . هفت ماه كار كردم بعد يك ورقه در آورد كه گفت امضا بكن امضا كردم بعد منشي شركت گفت كه تو امضا كردي كه بيمه نخواهی ! حالا ماده 148 شامل خواهد شد يا نه ؟  چگونه شكايت كنم كه حقم رو بگيرم ياريم بدید ؟ بابت حق بیمه حتی اگر گواهی محضری هم داده باشید هیچ مشکلی نیست و با شکلایت به اداره کار می توانید به حق تان برسید . باید به اداره کار شکایت کنید و در آنجا کارکردتان را ثابت کنید . گواهی حضور و غیاب ، گواهی شهود ، گواهی پرداخت حقوق و هر مدرکی که بتواند کارکردتان را اثبات کنید ارائه دهید .


6- برای بازنشستگی بیمه تامین اجتماعی چند سال سوابق از ۳۰ سال را برای تعیین  مستمری ملاک قرار می دهند  ؟ 2 سال آخر را.  البته احتمالا قانون تا سال آینده تغییر می کند.


7- بنده اتباع خارجی هستم . 8 سال سابقه بیمه دارم . کارفرما می گوید چیزی به شما تعلق  نمی گیرد ! تو افغانی هستی ! در این شرایط من باید چه کاری انجام دهم ؟ من را اخراج کرده است و حق و حقوقم را نمی دهد ! اگر پروانه کار داشته باشید مشمول قانون کار می شوید وگرنه باید به دادگاه های عمومی شکایت کنید.


8- همسر بنده به مدت ۵ماه در شرکتی مشغول به کار بودند که قرار داد رو به ایشان ندادند . حال بعد از  ۵ ماه با معوقه ۴میلیون ترک کار کرده اند . امروز به اداره کار مراجعه کردم و قرار بر این شد که ۴شنبه همراه با پرینت حساب که نشان می دهد از این شرکت مبلغی دریافت کرده اند مراجعه کنند . مزاحم شما شدم  بپرسم آیا روال درست است ؟ و اینکه اگر در هر حال ما شکست بخوریم و‌نتوانیم اثبات کنیم علی رغم اینکه این شرکت وکیل دارد آیا برای ما می توانند مشکلی ایجاد کنند یا خیر؟مثلا اعاده حیثیت یا از این دست مشکلات ؟ بله روال درستی است و احتمالا به نتیجه برسید . مدارک دیگر مانند گواهی حضور و غیاب ، معاینات پزشکی و هر مدرکی دیگر که کارکردتان را ثابت کنید داشته باشید بهتر هم می شود . دعاوی اداره کار ربطی به اعاده حیثیت و مواردی از این قبیل ندارد .

جدیدتر قدیمی تر