شماره 09333644122 در ایتا

اگر می خواهید وکالت پرونده تان را به ما بسپارید و یا نیاز به مشاوره رایگان دارید با شماره 09333644122 در ایتا و واتساپ تماس بگیرید. ما پرونده شما را تا رسیدن به نتیجه پیگیری می کنیم و هزینه ارزان مان را در پایان کار می گیریم و اگر به نتیجه نرسیم دستمزدی نمی گیریم. در قسمت نظرات هم پاسخگو هستیم.

شرایط ابلاغ مفاصا حساب تامین اجتماعی

 1- بنده در شرکت شیشه کار به صورت پیمانکاری کار می کنم . چندین بار حادثه دیدم و حدود یک ماه پیش در حین رفتن به سرکار سروس ایاب و ذهاب تصادف کرد و من از ناحیه کتف چپم استخوان ترقوه دچار حادثه شدم وهنوز درمانم کامل نشده و در استراحت بسر می برم . سوالم این بود که آیا امکان از کار افتادگی برای بنده وجود دارد دوم اینکه در صورت درخواست   کارافتادگی حوادثی که قبلا دیدم ذکر کنم و سوم اینکه چه زمانی اقدام به درخواست از کار افتادگی کنم ممنون می شوم اگر راهنماییم کنید ؟ بابت این موضوع ازکارافتاده نمی شوید . تنها می توانید غرامت نقص عضو بگیرید . بعد از پایان استراحت باید اقدام کنید. حوادثی که در دوران بیمه پردازی برایتان اتفاق افتاده است را ذکر کنید.


2- وقت بخیر ممنون از اینکه به سوالم جواب دادید . فقط یک نکته و آن اینکه این وقفه ابتدای استخدامم هست و بعد از دو سال اگر بصورت مستمر 20 سال بدون کم وکاستی و متوالی  در یک شغل سخت وزیان آور  مشغول باشم آیا می توانم با استفاده از قانون بازنشستگی پیش از موعد و20 ساله بازنشسته بشوم ؟ وسوابق قبلیم به چه دردم می خورد ؟ بله می توانید بازنشسته شوید . سوابق قبلی تا تا 35 سال سابقه در میزان مستمری تان تاثیر مثبت دارد .


3- سلام خدمت شما بنده از طریق گوگل تلگرام شخصیتون رو گرفتم . سوالی داشتم ! پدر من ۵۷ سالشه والان ۲۶ ساله در اداره دیوان محاسبات کارمند است . ۵ سال اول که وارد اداره شد تامین اجتماعی بود و از آن به بعد خدمات درمانی یعنی در حال حاضر هم خدمات درمانی هستند . قبل از اینکه وارد اداره بشوند چند جای دیگر کار کردند با بیمه تامین اجتماعی ! پدرم می گویند همه بیمه هایم را جمع کردم ولی قبول نکردند ؟ باید چه کار کرد ؟ ناراحتی اعصاب دارند و کار کردن برایشان سخت شده است؟  بابت سوابقی که در شرکت های خصوصی دارند معمولا اکثر ارگان های دولتی که مشمول سازمان بازنشستگی کشوری می باشند سوابق مذکرو را قبول نمی کنند . اما بابت 5 سال اول اداره که بیمه تامین اجتماعی بوده اند دیوان محاسبات باید این سوابق را قبول کند . البته تا آنجائیکه می دانم مابه التفاوت انتقال حق بیمه باید توسط پدرتان پرداخت گردد . اگر دیوان این انتقال حق بیمه را قبول ندارد تنها راهی که باقی می ماند شکایت به دیوان عدالت اداری است . 


4- من تا اول سال 96 مدت  6 سال سابقه  بیمه دارم. اما از اول امسال شرکت قبلی تعطیل شد و من در شرکت جدیدی مشغول به کار شدم. که ایشان بیمه من رو واریز نکردند اما از اداره بیمه آمدم و اسمم را نوشتند . سوال من این است ؟! الان با توجه به اینکه چند بار از اداره بیمه آمدند و اسم من را نوشتند و یک بار هم  ابلاغیه فرستادند ولی کارفرما واریز نکرده است من می توانم شکایت کنم یا نه ؟ اگر شکایت کنم بیمه بیکاری به من تعلق می گیرد یا نه ؟ بله می توانید شکایت کنید . ابتدا باید بیمه تان پرداخت شود تا مقرری بیمه بیکاری به شما تعلق بگیرد. 


5- باسلام وعرض ادب خدمت شما کارشناس محترم ! برادر بنده در شرکتی سال 93 استخدام شده ولذا شرکت مذکورقرارداد کاری با شرکت مجتمع فولاد به عنوان نصب و راه اندازی بسته و در اواخر سال 93 در یکی ازکارگاههای شرکت مذکور مشغول به کار شده است . تا تیر ماه 94 مشغول راه اندازی و نصب دستگاههای صنعتی بوده و ازاواخر سال 94 بعد ازدوره های اپراتوری به عنوان اپراتور شیفت مشغول شده تا اواخر شهریور ماه 96 که قرارداد کارگران به پایان رسیده است . لذا بعداز این مدت شرکت مجتمع فولاد کار را از شرکت تحویل گرفته و کارگران خود را در همان کارگاه جایگزین نیروهای شرکتی کرده و کارگران وشرکت را به علت اتمام قرارداد اخراج کرده است . لذا شرکت ما دارای چند کارگاه ثابت از خود داشته که تعدادی را مجددا قرارداد کاری بسته والباقی را اخراج نموده اند . به اداره کار مراجعه کرده و نماینده اداره کار وریاست کار ماهیت کار را دائم اعلام کرده ولی نماینده تامین اجتماعی مخالفت کرده است . بعداز اعتراض به کمیته دونفره پرونده ها فرستاده شد ولی آنها بدون هیچ تحقیقاتی از کارگاه مخالفت زده اند. لذا ما دادخواستی تنظیم کرده ایم وبه دیوان عدالت اداری تحویل داده ایم .آیا به نظر شما ما به حق وحقوق خود می رسیم لطفا راهنمایی فرمایید ؟ در دعاوی مربوط به دائمی بودن کار معمولا نظر اداره کار اصلح است . در دعاوی کارکرد داشتن و حضور در محیط کار برای اثبات سابقه بیمه معمولا نظر تامین اجتماعی اصلح است . در این دعوا من فکر می کنم با توجه به مواردی که تا به حال دیده ام دیوان عدالت اداری به نفع شما رای دهد . 


6- من مددجوی بهزیستی ام خیلی وقته ! ولی قبلا تو مغازه پوشاک فروشی کار می کردم ولی نمیدانستم دولت هزینه بیمه مددجویان را می دهد . حالا آیا راهی هست که من بخواهم برای آن مدت قبل که بیمه ای ندارم اقدامی کنم ؟ بابت گذشته نمی شود . بیمه تامین اجتماعی از طریق بهزیستی بابت دوران گذشته پرداخت نمی شود. 


7- اگر حق انتخاب داشتید بین تامین اجتماعی و خدمات درمانی کدام را انتخاب می کردید؟ خدمات درمانی معمولا انتخابی نیست و اجباری است . تفاوت زیادی ندارند .  البته مظورتان سازمان بازنشستگی کشوری است . من دومی را انتخاب می کردم .


8-  مگر کارفرما نباید بیمه اجباری رد بکند؟ چرا مشاغل آزاد رد کرده است . تفاوت این دو بیمه با یکدیگر چیست ؟ چون هزینه اش کمتر است ! البته اگر به تامین اجتماعی شکایت کنید ایشان محکوم و سوابق قبلی حذف می شود و هزینه اش نیز مسترد نمی شود . مواردی مثل مقرری بیمه بیکاری ، کمک هزینه بیماری ، حوادث ناشی از کار ، کمک هزینه ازدواج و ... در بیمه حرف و مشاغل وجود ندارد . دفترچه های خدمات درمانی نیز فرانشیز می خورند . 


9- آیا سازمان تامین اجتماعی ملزم است مکتوب و طی ابلاغیه رسمی مفاصا حساب کارفرما را ابلاغ نماید ؟ متاسفانه هیچ ابلاغیه ای از هیچ طریقی به دست من نرسیده و الان من مشمول تاخیر در پرداخت بیمه شدم و این مبلغ سه چهارمش شامل جریمه دیرکرد می گردد . در صورتی که اصلا من در جریان نبودم ؟ فقط سوالم این است شیوه ابلاغیه سازمان از چه طریقی است ؟ نامه رسمی و یا اس ام اس و ایمیل و ... ؟ نه ملزم نیست . شرکت ها موظفند خودشان مفاصا بگیرند و اگر نگیرند ممکن است جریمه شوند . وظیفه کارفرما است که در هنگام پرداخت دستمزد تقاضای مفاصا حساب از پیمانکار کند و گرنه کارفرما هم مسئول است .

نظرات

شماره 09333644122 در ایتا

اگر می خواهید وکالت پرونده تان را به ما بسپارید و یا نیاز به مشاوره رایگان دارید با شماره 09333644122 در ایتا و واتساپ تماس بگیرید. ما پرونده شما را تا رسیدن به نتیجه پیگیری می کنیم و هزینه ارزان مان را در پایان کار می گیریم و اگر به نتیجه نرسیم دستمزدی نمی گیریم. در قسمت نظرات هم پاسخگو هستیم.

پست های پر بازدید

آدرس سایت پذیرش و نوبت دهی اینترنتی دی کلینیک ابوریحان

بیماری هایی که شامل ازکارافتادگی می شود؟

حقوق بازنشستگی بیمه روستاییان و عشایر چقدر است ؟

مراحل دریافت هزینه عینک از تامین اجتماعی

پایه حقوق وزارت کار برای دیپلم و لیسانس و فوق لیسانس و دکترا در سال 1401 چقدر است ؟

پیگیری اینترنتی ازکارافتادگی در کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی

پیگیری کد رهگیری مشاغل سخت و زیان آور با استفاده از شماره ملی

پرداخت هزینه عینک توسط تامین اجتماعی

محاسبه حقوق بازنشستگی با 15 سال سابقه

آگاهی از رای کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی