شکایت بابت حق السعی

 مهندس  : سلام من چند وقت پیش از شما مشاوره گرفتم و جلسه اولیه اداره کار را امروز رفتم . خیلی ممنون ! اتفاقی که واسه من افتاد این بود که با وجود اخراج شدنم هیچ حمایتی از من نشد . اصلا خانمی که مسئول رسیدگی بود بسیار برخود بدی با منی که به عنوان کارگر بودم و باید ازم حمایت می شد داشتند .

·         بابت اخراجم هیچ حق السعی ندادند

·          افزایش حقوق سال 97 که باید اعمال می شد نشد

·         سنواتم طبق اداره کار شد با اینکه حقوق من 2200 بود

·         بیمه بیکاری هم گفت اصلا حرفشم نزن همینه که هست ، الان وضع خرابه همه دارند بیکار می شوند .نمی شود به همه بدهیم که ! با اینکه کارفرما خودش گفت اخراجش کردیم! آخر سر هم یه چیزیو گفت امضا کن و بنویس که خودتم نمی خواهی برگردی! من نمی دانستم این رو رای قاضی تاثیر می گذارر و بعدش فهمیدم ! در واقع گول خوردم گفتم اینارو به شما بگم شاید کسی مثل من اولین بارش باشد می خواهد شکایت کند بدونه همه چی طبق وزارت کار می شود و درباره بیمه بیکاری ام اصلا نمی گذارند صحبت کنی ؟

به موارد زیر دقت کنید :

1.     بیمه بیکاری اصلا ربطی به آنها ندارد . آنها صرفا معرفینامه می دهند و تشخیص صلاحیت شما برای گرفتن بیمه بیکاری با تامین اجتماعی است .

2.     با آن چیزی که امضاء کردید دیگر بیمه بیکاری به شما نمی دهند چون نشان می دهد که با رضایت از محل کار خارج شده اید . همچنین حق السعی ایام بیکاری هم به شما تعلق نمی گیرد.

3.     منتظر باشید رای صادر شود . بعد از صدور رای قانونا باید حق و حقوق تان به غیر از مواردی که گفتم به شما پرداخت شود . آنگاه بابت معرفی به بیمه بیکاری و حق السعی ایام بیکاری مجددا به هیات حل اختلاف شکاتی کنید.

4.     افزایش حقوق تان باید اعمال شود .

5.     برای گرفتن سنوات مطابق با حقوق باید مدرک مکتوب که نشان دهد حقوق تان چقدر بوده است ارائه کنید.

نظرات