افت قیمت رنو به علت تصادف

 م عباسی : سلام ممنون از سایت خوبتون ! من چند روز پیش تصادفی داشتم که یک ۲۰۶ با سرعت بالا در طبقه دوم صدر قبل از تونل به من که رنو کپچر دارم زد . از آنجایی که روی پل ترافیک بود و ما وایستاده بودیم و ایشون با سرعت به امید اینکه جلو باز است آمدند و به من محکم زدند و سپر با مه شکن دیاق سنسور تا جایی که الان می دانم شکست و آسیب دید و از آنجایی که ایشون نایستاد تا پلیس بیاید .

تا سقف بیمه شون هم نمی شود استفاده کرد چون هر چی من گفتم پلیس بیاید گفتند نیاز نیست و مدارک جابجا بکنیم و من هم ساده گوش کردم و امروز که برای ماشین و بیمه رفتیم وسایل من در شرکت موجود نیست و باید از بازار آزاد تهیه کنم که قیمتش تقریبا ۱۲میلیون می شود .

 ایشان هم می گویند من کوپن بیمه ام را کندم و مابقی را قبول نمی کنند و این قانون جدید بیمه بدنه برای خودروهای نامتعارف بالای۱۸۰میلیون را واقف هستند و می گویند شما باید بدنه داشتید .  الان من می خواهم بدانم که واقعا این خسارت زیاد را من باید بدهم چون بدهم در صورتی که من مقصر نیستم و از این قانون بیمه بدنه مطلع نبودم و بیمه ایشون هم تا ۷ تومان با اجرت می دهد و من مابقی را  واقعا خودم باید بپردازم .

 همچنن متوجه شدم یکی از دلایل نایستادنشون نداشن گواهینامه همراه شان بوده و امروز هم گواهینامه مادرشان را به بیمه دادند و سوال بعدیم در مورد افت قیمت ماشینم هست که چه کار باید انجام بدهم و معمولا شما فکر می کنید چقدر افت قیمت می دهند . لطفا من را راهنمایی کنید و شدید نیاز به راهنماییتون دارم ممنون ؟

1.     خسارت را کلا باید ایشان بدهد ولی متناسب با قیمت ماشین شما نسبت به 180 میلیون . یعنی قیمت ماشین شما به نسبت 180 میلیون سنجیده می شود و خسارت تان هم به همان نسبت کاهش می یابد . اگر قیمت ماشین تان حدود دو برابر 180 میلیون و یا بیشتر است و خسارت تان حدود 12 میلیون است دیگر براساس این قاون چیزی به شما تعلق نمی گیرد .

2.     بهتر است بابت افت قیمت شکایت کنید . معمولا مبلغ آن از میزان خسارت بشتر می شود . هر چند توصیه می کنم اگر اخلاق مناسبی داشتند کمی در این زمینه گذشت کنید . باید آدرس محل زندگی ایشان را بدانید و به شورای حل اختلاف محل زندگی ایشان شکایت کنید . مدارک بیمه ، خسارت دریافتی و لیست وسایل تعویضی و دیگر مدارک حادثه را هم داشته باشید .

3.     افت قیمت معمولا از میزان خسارت بیشتر می شود . از 15 میلیون تومان به بالا !

نظرات