دریافت غرامت از بیمه مسئولیت

 ابوالفضل  دلاویز : سلام ! من در یک موسسه ای با حکم کارمند دفتری و بصورت قرادادی کار می کردم ولی بعد از چند سال من را به این بهانه که در داخل انبار کتاب نیرو کم داریم بنده را برای کار فیزیکی و یدی به داخل انبار که جابجایی کارتنها و بسته های کتاب هست فرستادند  و من که در آن زمان عمل چشم آب مروارید کرده بودم و شبکیه چشمم به گفته دکتر نازک بود اکیدا از کارهای سنگین من را نهی کرده بود .

 اعتراض کردم ولی آنها بدون توجه به شرایطم بعد از تشکیل یک کمیته انضباطی نمایشی من را مجبور به اینکار کردند . بعدا با اینکه تاییدیه دکتر معتمد از کمیسیون پزشکی را نیز مبنی بر انجام ندادن کارهای سخت تحویلشان دادم باز هم حرفم را گوش نکردند و بعد از سه سال و نیم کار در انبار شبکیه چشمم آسیب دید و دوباره عمل کردم .

حالا آنها من را با وجود آنکه برای برای کار اداری و کامپیوتر هیچ مشکلی ندارم  ، باز اصرار در کار داخل انبار دارندفعلا در اختیار کارگزینی هستم تا من را با پایان اعتبار قراردادم که تا پایان خرداد 98 است اخراجم کنند . در آخر باید عرض کنم 20 سال سابقه بیمه داشته و 48 ساله و فوق لیسانس هستم و نصف عمرم را در این موسسه کار کرده ام .تشکر .حالا من باید چکار کنم و آیا می توانم حقم را بگیرم ؟

1.     شما کارمند دائمی هستید و نمی توانند به این سادگی شما را اخراج کنند .

2.     اگر موسسه تان بزرگ می باشد حتما به اداره کار شکایت کنید و به احتمال زیاد رای اداره کار مبنی بر بازگشت به محل کار را دریافت خواهید کرد .

3.     اگر موسسه شما بیمه مسئولیت دارد درخواست دهید و از آپشن غرامت بیماری و حادثه ناشی از کار ، سعی کنید بابت آسیب به چشم تان غرامت بگیرید.

4.     اگر به هر دلیلی نتوانستید بازگشت به کار داشته باشید ، برای بیمه بیکاری اقدام نمایید .

نظرات