افت قیمت تیبا به علت تصادف

 امیر کمالی  : سلام ! در توضیحاتی که درباره نحوه محاسبه افت قیمت خودرو درصدهایی را عنوان کرده اید بعنوان مثال فرموده بودید تصادف اگر از عقب باشد نهایتا ۵ درصد از ارزش ماشین باید محاسبه شود .

الان من با یک دستگاه خودروی تیبا مدل ۹۵ تصادف کردم که کل خسارتی که بهش وارد شده ۲۷۶۰۰۰۰تومان است و قیمت خودرو در زمان تصادف ۳۷میلیون بوده با توجه به فرموده حضرتعالی که اگر تصادف از عقب باشد نهایتا ۵ درصد از ارزش ماشین باید محاسبه شود الان میشود ۱۸۵۰۰۰۰تومان ! ولی کارشناس مبلغ ۴میلیون تومان ارزیابی کرده است .

می خواستم برای اینکه لایحه ای با استناد به موارد قانونی داشته باشم نیاز دارم که بدانم این ۵ درصدی که فرمودید را به کدام قانون یا ماده قانونی باید استناد کنم تا درخواست من قانونی و غیر قابل رد شدن توسط شورای حل اختلاف یا کارشناس بشود و آنها را ملزم به رعایت قانون و توضیح به نحوه محاسبه افت قیمت خودرو بکند 

فردا آخرین مهلت ارسال اعتراضم هست . اگر جواب من را زود بدهید ممنونتان می شوم .  قبلا از همکاری و راهنمایی حضرتعالی کمال سپاسگزاری رو دارم ؟ من نگفتم تصادف از عقب 5 درصد افت قیمت دارد . قسمت های از ماشین که با پیچ به ماشین متصل نمی شوند مانند قسمت ها عقب همانند گلگیر یا صندوق در صورت تصادفی که منتهی به تعویض یا رنگ شدن شوند هر کدام 5 درصد افت قیمت دارند . البته میزان رنگ شدگی هم تاثیر دارد . دستورالعمل مربوطه توسط کارشناسان دادگستری مورد استفاده قرار می گیرد .

نظرات