شکایت از خودروسازان

 خلف : با عرض ادب و احترام خدمت دوست عزیز ! عارضم خدمتتون بنده حقیر کارگرم در یکی از شرکتهای تولید خودرو ! به علت سنگینی و سختی در کار حدودا ۲ ماه پیش از ناحیه کمر دچار پارگی دیسک شدم و پای چپم هم دچار درد و بی حسی و سستی شده است .

با ارائه مدرک به بهداری شرکت مبتنی بر اینکه من از لحاظ کمر مشکل دارم و نمی توانم کار سنگین انجام بدهم و جوابی نگرفتم و همچنان با عذاب و تحمل درد در همون جای شرکت مشغولم .

 سوال بنده از شما سرور گرامی این است که من برای نقص عضو می توانم به پزشک قانونی بروم و گواهی بگیرم ؟ و اینکه برای شکایت از شرکت چه اقدامی باید بکنم ؟ممنون و سپاسگزارم از اینکه برای امسال ما وقت می گذارید ؟

1.     ابتدا باید از شرکت شکایت کنید در دادسرا و یا کلانتری تا شما را به پزشکی قانونی معرفی کنند . البته باید حادثه اتفاق افتاده باشد تا بتوانید بابت دیه و یا غرامت اقدام کنید مضاف بر اینکه باید بازرس اداره کار مقصر بودن کارفرما را تائید کند .

2.     کلا قانون تامین اجتماعی و پزشکی قانونی اهمیت زیادی به بیماری های شغلی نمی دهد . 

3.     بهتر است اگر جزء شرکت های خوردوسازی مهم هستید درخواست کار سبک دهید و بخواهید تا موضوع در کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی بررسی شود . معمولا با درخواست کار سبک تا 1 سال موافقت می کنند .

نظرات