شکایت بابت بیماری شغلی

 بردیا سالار : سلام و خسته نباشید ! بنده نزدیک به ۵ سال است در رستوران مشغول کار هستم و نزدیک به ۳ سال در تمام قسمتهای آشپزخانه مشغول بودم که در سال سوم یک روز با جابجایی دیگ غذا مچ دستم دچار درد شدید شد که توانایی بلند کردن حتی یک ظرف هم نداشتم که مدیرم گفت یا کار کن یا نمی توانی لباساتو تحویل بده برو تا من بهت زنگ نزدم نمی خواد بیایی !

 در واقع می خواست اخراج کند ، ولی من فهمیدم به دلیل نیاز شدید به حقوقم کارم را ادامه دادم . شبش رفتم بیمارستان معیری رادیولوژی گرفتم . دکترها گفتند چیزی نیست . گرم نگهش دار  ! من هم روی این حساب بیخیال بودم و کار می کردم در کنارش درد هم داشتم  .

تا امسال ماه رمضان که بیکار شدم رفتم متخصص ببینم چرا این دردش خوب نمی شود ؟!  ام آر آی گرفتم دکتر گفت در هر دو دستت دچار کین باخ شدی و استخوان دستت سیاه شده به دلیل تحرک و فشار کار زیاد  ! چون دو سال آخر هم ظرفشور بودم ! امروز رفتم به مدیران بالا گزارش دادم که منو به بیمه حوادث معرفی کنند تا پیگیر حادثه بشوند . سر باز زدند ! گفتن برو شکایت کن به همین راحتی ! الان من ماندم با دو مچ ناقص که توانایی کار سنگین هم ندارد ؟ تو رو خدا کمکم کنید چکار کنم  ؟

1.     کین باخ بیماری شغلی است . شما می توانید درخواست ازکارافتادگی دهید به تامین اجتماعی ولی به عنوان بیماری عادی مطرح می گردد و بعید است اگر به قطع عضو منتهی نشده باشد به ازکارافتادگی بینجامد .

2.     بابت حادثه ناشی از کار می توانید از کارفرما شکایت کنید . اما دو مشکل وجود دارد : اولا مدت زمان زیادی گذشته است دوما گزارش حادثه ناشی از کار می خواهد .   به نظر من با شکایت به جایی نمی رسید.

نظرات