افت قیمت ماشین به علت تعویض اتاق خودرو

فرشاد : با سلام خودروی من پراید مدل 87 هستش که در تصادف از پشت و متمایل به سمت راننده تا سقف در بالای سر سرنشین پشت راننده جمع شده و قطعا اکسل عقب و همینطور به شاسی ضربه سنگین وارد شده و صندلی عقب هم به سمت جلو جابجا شده و هر دو درب عقب مخصوصا سمت راننده آسیب جدی دیده جوری که قسمتی از درب راننده را هم از لبه درب تو برده است .

 بعد از تصادف بنده مجبور شدم از پنجره بیرون بیایم ، خوشبختانه و شکر خدا کسی آسیب ندید . پلیس بنده را مقصر کرد و باید از بیمه بدنه استفاده کنم که برج 12 سال پیش به مبلغ 24 میلیون بیمه بدنه ایران کرده بودم . الان سوال بنده این است که بیمه خسارت را با توافق با صافکار خودم در حدود ده میلیون برآورد کرده است . البته تا تعمیر کامل طبعا پرونده باز هست و با فاکتور قطعات و اجرت صافکاری و نقاشی پرداخت خسارت انجام خواهد شد . الان می خواهم بدهنم با توجه به سال ساخت خودروی بنده آیا تعویض اتاق را درخواست کنم به نفعمه یا همین صافکاری و نقاشی؟

چون بیمه به صافکار گفته اگر مالک خودرو قصد تعویض اتاق دارد مراجعه کند و درخواست بدهد یعنی خود بیمه هم برایش مسجل شده که خسارت اتومبیل برای تعمیر و صافکاری و نقاشی در حد تعویض اتاق هزینه برمی دارد ؟! الان واقعا موندم کدوم به نفعمه؟ آیا اینکه می گویند خودروی اتاق تعویضی افت قیمت دارد شامل حال پراید مدل87 من می شود یا افت قیمتش در هر دو حالت به یک اندازه هست؟

و خب تجربه ای در این زمینه ندارم که وقتی در این شرایط اتاق تعویض کنیم، آن اتاق آیا به خوبی همان اتاق فابریک هست از لحاظ استحکام ،امنیت و رنگ یا نه؟ و اینکه در این شرایط که بخواهد اتاق عوض بشود بیمه چطور انجامش می دهد ؟ یعنی الان بیمه از خداشه که من درخواست تعویض اتاق بدهم یا نه؟ ممنون می شوم من را راهنمایی کنید تو دوراهی گیر کردم و باید هر چه زودتر تصمیم بگیرم، با تشکر فراوان ؟

1.     بهتر است تعویض نکنید چون افت قیمت آن بیشتر می شود . افت قیمت بیشتری شامل آن می شود .

2.     برای بیمه فرقی نمی کند . فقط می خواهد هزینه اش کمتر شود .

3.     تعویض اتاق استحکام خودرو را کمتر می کند .

نظرات