آیا مسدود کردن حساب هیات مدیره از طرف تامین اجتماعی طبق اساسنامه شرکت قانونی میباشد ؟

 با سلام! بنده قبلا عضو هیات مدیره شرکتی بودم. سال ورود به شرکت آبان 1398 بود و استعفا از شرکت مرداد 1399. اما متاسفانه از سیستم هیئت مدیره پاک و جایگزین نفری انجام نشده بود. لازم بذکر است تمامی حسابهای شخصی بنده به دلیل بدهی شرکت به تامین اجتماعی مسدود شده و مبلغ بدهی از خرداد 1397 تا پایان 1398 هستش در حالی که طبق این تاریخ اعلامی از تامین اجتماعی بنده فقط 4 ماه بوده که عضو هیات مدیره بودم و تامین اجتماعی هم نامه فرستاده که باید کل بدهی شرکت پرداخت کنم تا رفع مسدودی بشم. 

تو روزنامه اساسنامه شرکت هم اشاره شده که تمامی امضا ها و اختیارات و امورات مالی و ... به تنهایی بر عهده رئیس هیئت مدیره است. من حتی  نامه با سربرگ و مهر شرکتم دارم که نوشته شده اولا استعفا دادم و دوما طبق اساسنامه تمامی مسائل مالی به عهده شخص رئیس هیئت مدیره است. سوالم اینه ایا مسدود کردن حساب عضو هیئت مدیره طبق اساسنامه شرکت قانونی بوده؟من در چه صورتی میتونم رفع مسدودی حساب بکنم؟ ممنون میشم راهنمایم کنید؟ 

طبق قانونی که در این زمینه وجود دارد تمامی مدیران شرکت و اعضای هیئت مدیره در قبال بدهی‌هایی که در زمان مدیریت یا عضویت آنها در هیئت مدیره قطعی شده باشد به صورت مشترک و تضامنی در مقابل تامین اجتماعی مسئول می‌باشند و باید در صورت مراجعه تامین اجتماعی مبلغ مربوطه را پرداخت کنند. حتی اگر نخواهند چنین مبلغی را پرداخت کنند با توجه به اینکه تامین اجتماعی خودش اجراییات مستقل دارد بدون اینکه به حکم قاضی نیاز داشته باشد طبق ماده ۵۰ قانون تامین اجتماعی خودش مبلغ مربوطه را وصول می‌کند و می‌تواند اموال هر کدام از نام بردگان را توقیف نماید. حتی اگر فرد از شرکت خارج شده باشد ولی بدهی در زمان مسئولیت وی در شرکت قطعی شده باشد باز هم می‌توان اموال وی را توقیف کرد.  اصل استقلال دارایی شرکت از شرکا در این زمینه نقض می‌شود و شرکا به صورت تضامنی مسئولیت در قبال بدهی‌های سازمان به تامین اجتماعی دارند


نظرات