درخواست ازکارافتادگی به علت اختلال های سایکوتیک

 سلام  وقتتون بخیر! ببخشید که مزاحمتون شدم. پدر من 23سال سابقه بیمه تامین اجتماعی دارد. حدودا ده ساله که دچار بیماری اعصاب و روان شده  و تحت نظر دکتر متخصص روانپزشکی چند بار هم بیمارستان فارابی کرمانشاه بستری شده است. تحت پوشش بهزیستی ام قرار گرفته است. از دادگاه حکم محجوریت پدرم و قیم شدن مادرم هم گرفتیم. تا حالا بیمارستان فارابی و پزشکی قانونی و اداره بهزیستی در رابطه بیماری اعصاب و روان ام کمیسیون داشته و همه متخصص ها ایشون رو مبتلا به اختلال سایکوتیست از نوع جنون دئیم اعلان کردند و محجوریت رو دادند.

تا حالا ده تا پرونده پزشکی من جمله سقوط از ۶طبقه و شکستگی دو دست و سر، بریدگی استخوان پا با سنگ فرز، افتادن از سه طبقه و شکستگی استخوان فک، افتادن از روی چهارپایه در سر کار و خرد شدن مچ دست و.... (که ثابت میکنه تعادل روانی نداره) دارد. حالا درخواست از کارافتادگی دادیم در بدوی با 36 درصد طبق کد No1_006/2 رد شد اما در تجدید نظر با بالای 66 درصد کارافتادگی کلی شد. متاسفانه یک کمیسیون سوم هم براش گذاشتند و همون رای اول رو صادر کردند و با 36 درصد رد شده است. پیگیری که کردیم میگن چون رای دوم از نصف بیشتر از اولی بوده بخاطر همین کمیسیون سوم برگزار شده و رئیس کمیسیون میگه ما از 10 نفر 9 نفر رو رد میکنیم. پدر شما طبق این بند از کتابچه(No1_006/2) رد میشه هر کاری میخواید بکنید. خواستم از شما بپرسم  با این حکم محجوریت و.... راهی روشی داره؟ ببخشید شرمنده که طولانی شد؟

البته من متوجه نشدم وقتی که رای از کار افتادگی در کمیسیون‌های تجدید نظر صادر می‌شود دیگر نمی‌توان آن رای را رد کرد و کمیسیون سومی در این زمینه برگزار کرد. اینکه گفتن رای دوم از نصف بیشتر از اولی بوده بی‌معنا می‌باشد و چنین چیزی در قانون از کار افتادگی تامین اجتماعی وجود ندارد. اینکه گفته‌اند از هر ۱۰ نفر ۹ نفر را رد می‌کنید نیز معمولاً قانونی نیست و رویه تامین اجتماعی بر این اساس است که در کمیسیون‌های پزشکی بدوی به صورت متوسط از هر ۱۰ نفر ۴ نفر از کار افتاده کلی می‌شود ولی در کمیسیون‌های تجدید نظر این موضوع درست است و معمولا هر ۱۰ نفر ۹ نفر یا بیشتر ممکن است از کل افتاده کلی نشوند و همان رای کمیسیون بدوی تایید شود.  اگر بخواهم به خوبی شما را راهنمایی کنم باید سابقه بیمه شما را بدانم و رایهای قطعی و تجدید نظر شما را هم ببینم و بتوانم در این زمینه نظر دهم. همچنین باید بدانم از کجا معلوم به شما رای از کار افتادگی کلی داده بودند و این رای تغییر کرده است؟ این موضوع را از کجا می دانید. به نظرم وکیلی با حوزه تخصصی ازکارافتادگی بگیرید بهتر است.


نظرات