درخواست ازکارافتادگی به علت بیماری آسم و تنگی کانال و دیسک کمر و اسپوندیلوز

 سلام و عرض ادب! شرمنده مزاحم شدم خواستم  یک مشاوره ای با شما داشته باشم؟ من از تاریخ ۷۷/۱۲/۱ تا به امروز دارای سابقه بیمه تامین اجتماعی هستم که حدود ۲۵ سال سابقه فعالیت در سنگبری که جزء مشاغل سخت می باشد را دارم. در تاریخ ۱۴۰۰/۲/۱۵ طی رای هیئت بدوی مشاغل سخت و زیان آور بنده به عنوان سختی کار به تامین اجتماعی معرفی شدم جهت بازنشستگی ولیکن با توجه به اینکه طی این ۲۵ سال فقط ۲ سال این کارگاه خانوادگی نبوده است و مشمول قانون می شده است والباقی آن مشمول نبوده این رای را قبول نکرده و جواب منفی به من داده است. الان با توجه به بیماری های زیادی که دارم عملا دیگر قادر به اشتغال نیستم و هزینه های سر سام آور درمان نیز مزید بر علت شده است:

۱_من دارای دیسک کمر_ تنگی کانال _ اسپوندیلوز کمر هستم که نزدیک به ۱۰ سال است با آن درگیرم و هر چند وقت یک بار قادر به فعالیت نیستم که خود بیمه فقط یک ماه در سال به من غرامت بیماری را می دهد.

۲_ با توجه به سر گیجه کمر درد و عدم تعادل و سقوط  های مکرر  هردو زانوی بنده دچار پارگی رباط صلیبی شده که خود این امر باعث  دردزیاد در این ناحیه  و عدم تعادل من شده است.

۳_ با توجه به آلودگی های محیط کار گاه بیماری آسم شدید نیز گرفته ام که سالی ۲ تا ۳ مرتبه با عفونت شدید ریه و..‌. در گیرهستم که پس از بهبود و مراجعه به‌ کار مجددا آسم بنده شدید می شود و هزینه های بالایی را متحمل می شوم. در کل واقعا دیگه از نظر جسمی وروحی با این همه بیماری توانایی کار ندارم. به بیماری‌های فوق وزوز گوش _کم شنوایی _ مشکل گوش میانی_ عدم تعادل عصبی و..... را هم اضافه کنید. حال با توجه به وضعیت بنده راهکار شما جهت بازنشستگی این حقیر چیست؟ آیا امکان پیگیری مجدد وجود دارد؟

درخواست ازکارافتادگی دهید. این تنها راهی است که دارید چون سابقه بیمه تان هم خوب است. قید مشاغل سخت و زیان آور را بزنید. بهتر است مشاور یا وکیلی در این زمینه داشته باشید چون بیماری هایتان هر کدام درصد کمی دارند و باید به خوبی با هم تجمیع شوند تا بتوانید رای ازکارافتادگی کلی بگیرید.

بیماری آسم چیست؟

بیماری آسم (Asthma disease) یا به عبارتی آسم برونشیال، بیماری است که ریه‌های شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و به سبب آن مجاری هوایی باریک و متورم می‌شوند و توسط مخاط اضافی تولید شده، مسدود می‌شوند. این عارضه در حال حاضر بیش از 25 میلیون نفر را در ایالات متحده تحت تاثیر قرار داده است که این تعداد شامل بیش از 5 میلیون کودک است. مصرف داروها می‌تواند علائم این بیماری را درمان کند. شایان ذکر است که آسم، یک بیماری مزمن (مداوم) است، به این معنی که قابل‌درمان نیست، اما علائم آن قابل‌کنترل هستند، نیاز به کنترل پزشکی دارد و در صورت عدم درمان، تهدیدی برای زندگی فرد محسوب می‌شوند. بیماری آسم یکی از بیماری هایی است که در حالت شدت یافته می تواند منتهی به ازکارافتادگی کلی شود. توجه داشته باشید که برای اثبات ازکارافتادگی در این زمینه معمولا براساس دو یا سه اسپیرومتری نظر داده می شود. دو یا سه اسپیرومتری در این زمینه و حتما سوابق بستری مورد نیاز است وگرنه کسی ازکارافتادگی نمی تواند بگیرد.

نظرات