درخواست ازکارافتادگی به علت بیماری قلبی

سلام! بیمار قلبی هستم با ۲۸ سال سابقه بیمه پنجاه سال سن دارم شغل من شب کاری داره با توجه  به بیماری قلبی دیگه توانایی شب  کاری ندارم سه تا ازرگهای قلبم رو والون زدن ویکی شو استنت گذاشتن میخواستم درخواست ازکارافتادگی و بازنشستگی بدم  امکانش هست؟؟ آنژیو قلب انجام دادم یکی از رگهای قلبم رو استنت گذاشتم اکوی قلب هم نمایش ضخامت قلب رو نشان میده؟ سابقه پرداختی بیمه مرتب بوده فقط طی ۳۰ سال پرداختی دوسال پراکنده بدهکارم؟ 

 

گفتم باید اکو را ببینم. کارمان این است و با دیدن اکو میتوانیم تشخیص بدهیم که شما از کار افتاده می شوید یا نه ؟ یک اکوی جدید برای من بفرستید تا در این زمینه نظر دهیم.همچنین سابقه بیمه پردازی تان هم مهم است. یعنی باید پیوسته باشد که در مورد شما ظاهرا صدق می کند. 

اکوکاردیوگرام یا اکوی قلب به صورت خلاصه آزمایشی است که برای نشان دادن نحوه عملکرد و دریچه های عضلات قلب از  سونوگرافی استفاده می کند. امواج صوتی تصاویر متحرکی از قلب ایجاد می کنند تا پزشک بتواند دید خوبی نسبت به اندازه و شکل آن  پیدا کند. ممکن است متوجه شوید که آنها آن را اختصاراً “اکو” بیان می کنند. کمیسیون پزشکی ممکن است به دنبال موارد زیر اکو را  برای شما تجویز کند:

 

تعیین میزان موفقیت آمیز بودن درمان های پزشکی یا جراحی        

مشخص نمودن وضعیت فعلی قدرت انقباضی قلب 

اکوکاردیوگرام ترانس توراسیک

این رویکرد، تست استانداردی است؛ این نوع اکو مانند اشعه ایکس است، اما تشعشع ندارد. متخصصان از همین فناوری برای بررسی سلامت کودک، پیش از تولد استفاده می کنند. یک تکنسین دستگاهی دستی به نام مبدل را روی سینه شما قرار می دهد. این دستگاه  امواج صوتی با فرکانس بالایی (سونوگرافی) ارسال می کند که پس از انعکاس از قلب، تصاویر و صداهایی ایجاد می کنند. روز تست  مانند معمول غذا و مایعات میل کنید و همه ی داروهای خود را در زمان های دقیق مصرف کنید.

 

اکوکاردیوگرام ترانس توراسیک

این رویکرد، تست استانداردی است؛ این نوع اکو مانند اشعه ایکس است، اما تشعشع ندارد. متخصصان از همین فناوری برای بررسی  سلامت کودک، پیش از تولد استفاده می کنند. یک تکنسین دستگاهی دستی به نام مبدل را روی سینه شما قرار می دهد. این دستگاه امواج صوتی با فرکانس بالایی (سونوگرافی)  ارسال می کند که پس از انعکاس از قلب، تصاویر و صداهایی ایجاد می کنند. روز تست مانند معمول غذا و مایعات میل کنید و همه ی  داروهای خود را در زمان های دقیق مصرف کنید.

 

تغییرات امواج صوتی، که سیگنال های داپلر نامیده می شوند، می توانند جهت و سرعت حرکت خون در قلب را نشان دهند.ممکن است  صداهایی را در طول تست بشنوید یا شاید متوجه هیچ صدایی نشوید. ممکن است سونوگرافی از شما بخواهد حرکت کنید تا بتواند از  مناطق مختلف قلب تصویر بگیرد. همچنین ممکن است از شما بخواهند گاهی نفس خود را حبس کنید.در طول آزمایش چیزی به جز  سردی ژل و فشار ناچیز ناشی از مبدل را حس نخواهید کرد.این آزمایش حدود 40 دقیقه بطول خواهد انجامید. بعد از آن می توانید  لباس بپوشید و به کارهای معمول خود ادامه دهید. معمولا پزشکان کمیسیون قلب برای تعیین درصد ازکارافتادگی این نوع اکو را  درخواست می کنند.

 

اکوکاردیوگرافی از راه مری (TEE)

 

برای این تست، مبدل از گلو پایین رفته و به مری (مجرای بلع که دهان را به معده متصل می شود) وارد می رود. از آنجا که مبدل در  این جا به قلب نزدیکتر است، می تواند تصویر واضح تری بگیرد. در صورت داشتن هرگونه مشکلی در مری مانند فتق هیاتال،  مشکلات بلع یا سرطان، این مسئله را از قبل با پزشک خود در میان بگذارید.

 

6 ساعت قبل از تست چیزی نخورید و نیاشامید. تمام داروهای خود را در زمان های معمول، در صورت لزوم با یک جرعه کوچک  آب، مصرف کنید. اگر برای دیابت از دارو یا انسولین استفاده می کنید، از دکتر قلب یا مرکز آزمایش خود در این باره سوال کنید. قبل از انجام اکوکاردیوگرافی از راه مری، یک پرستار برای فراهم آوردن امکان دادن دارو،  رگ گیری خواهد کرد. یک تکنسین  الکترودهای EKG را روی سینه می چسباند. همچنین آنها برای مشاهده علائم حیاتی، یک مانیتور فشار خون روی بازو و یک گیره  پالس اکسی متر روی انگشت شما قرار خواهند داد.برای کمک به ایجاد آرامش، یک آرامبخش خفیف دریافت خواهید کرد. این نوع اکو

 در کمیسیون های پزشکی معمولا به هیچ وجه درخواست نمی گردد.

 

استرس اکوکاردیوگرام

این تست هنگام ورزش با تردمیل یا دوچرخه ثابت انجام می شود و حرکت دیواره های قلب و عملکرد پمپاژ قلب را در هنگام سخت کار  کردن آن نشان می دهد. همچنین می تواند کاهش جریان خون را که ممکن است در سایر آزمایشات قلب دیده نشود، نشان دهد. 4 ساعت  قبل از آزمایش چیزی جز آب نخورید و نیاشامید. به مدت 24 ساعت قبل از تست از خورن و آشامیدن هر چیز کافئین داری (مانند  نوشابه، شکلات، قهوه، چای یا دارو) اجتناب کنید. روز آزمون را سیگار نکشید. کافئین و نیکوتین ممکن است روی نتایج تأثیر داشته  باشند. برای انجام این روش، در سونوگرافی قلب الکترودها را به سینه شما خواهد چسباند. این الکترودها فعالیت قلب را ترسیم کرده و نبض و  فشار خون شما را می گیرند. متخصص سونوگرافی در ابتدا اکوکاردیوگرام ترانس توراسیک انجام خواهد داد. سپس، روی تردمیل یا  دوچرخه ثابت رفته و شروع به ورزش می کنید. تیم پزشکی به آرامی شدت را افزایش می دهند. در این بین، آنها برای مشاهده  تغییرات، مانیتور EKG را مشاهده کرده و در مورد علامت سوال می کنند.

 

شما تا زمانی که دیگر قادر به ادامه دادن نباشید، ورزش خواهید کرد. متخصص سونوگرافی به سرعت اکوکاردیوگرام دیگری انجام  خواهد داد. بعد از تست ها، تا زمان آرام شدن، به آرامی به ورزش ادامه خواهید داد. تا زمانی که علائم حیاتی شما به حالت طبیعی برگردد، تیم شما را تحت نظر خواهد داشت.مدت زمان مراجعه حدوداً یک ساعت بطول خواهد انجامید، اما خود تست معمولاً کمتر از 15 دقیقه طول می کشد.


نظرات