مدت زمان پرداخت حق بیمه مشاغل سخت و زیان آور

 

علیرضا اصلی: با سلام وخسته نباشین! بطور خلاصه از برج یک نامه زدم از طریق اینترنتی ثبت سختی کار! بعد از شش ماه نامه آمد و چون من سابقه مشهد داشتم تا از بیمه جواب آمد زاهدان شد برج هفت! تازه جواب آمده می گویند عناوین شغلی نداری تا باز نامه زدم وجواب عناوین شغلیم که در فرش مشهد بود تایید شده و برج یازده بعد یازده ماه بیمه زاهدان باز نامه دادند ببرم مشهد بواسطه بخشنامه ۴۹ مستمریها و تکمیل فرم ۵ و۴ و رفتم مشهد تحویل دادم چون الان در دانشگاه آزاد زاهدان مشغول کارم.

فقط یک سوالی داشتم آیا تنظیم این نامه ها زیاد زمان می برد؟ و آیا در بازنشستگی من قبل سال خللی ایجاد می شود چون در سایت تامین اجتماعی خواندم این بخشنامه و تنظیم نامه ها مربوط به اداره بیمه و کارفرمای من که فرش مشهد است می باشد وخللی نباید برای بیمه گذار ایجاد شود، ممنون می شوم بفرمایید جواب این نامه چند روزه است حداکثر و آیا قبل سال دیگه بعد جواب این نامه مشکلی نیست و بازنشسته می شوم؟ ممنون از شما عزیزان؟

پاسخ:شما باید تا 30 سال سابقه تان تمام شد درخواست بازنشستگی بدهید(یک ماه قبل از پایان بیمه پردازی). محاسبات بیمه معمولا 2 تا 4 ماه طول می کشد و بعدا حقوق بازنشستگی تان برقرار می گردد. کلا تایید مشاغل سخت و زیان آور طولانی است . کارفرمایتان باید حق بیمه اضافه را پرداخت کند. اگر پرداخت نکند ممکن است مشاغل سخت و زیان آورتان محاسبه نشده باشد و شما باید پیگیری کنید تا حکم اصلاحی بازنشستگی صادر شود.  

جدیدتر قدیمی تر