حق بیمه کارگر ناشی از بازرسی تامین اجتماعی

 

سیدعلی بزرگی: با سلام! بنده از سال 80 در یک واحد تولیدی مشغول به کار هستم.کارگاه تا سال 85 لیست بیمه ارسال نمی کرده است و صرفا گزارش بازرسان تامین اجتماعی ملاک قرارگرفته است و اسم هرکس در گزارش نوشته شده برایش سابقه ایجاد شده است.منتهی در تعدادی از گزارشهای بازرسی قید شده که کارگران کارگاه 4 نفر در حال کار هستند و اسم دو نفر یا بعضا سه نفر را نوشته و اسم آن یک نفر یا دو نفر را ننوشته است و نوشته که از اعلام مشخصات خودداری کردند .در حالیکه  همیشه کارگران اسم خودشان را می گفتند.

بعد بیمه هم برای 4 نفر حق بیمه با جریمه دریافت کرده است ولی آن یکی دو نفری که اسمشان نوشته نشده است برایشان سابقه منظور نشده است، در واقع سازمان حق بیمه و جریمه های آن یکی دو نفر را از کارفرما ده سال قبل گرفته است ولی در قبال آن سابقه ایجاد نشده است. حال متوجه شدم که بین سالهای 80 و 81 و82 سوابقی برای بنده قید نشده است در حالیکه بنده مستمر دارم کار می کنم .حال چگونه می توان آن یکی دو نفری که نامشان نیست ثابت کنم که بنده هستم و سوابق برای بنده منظور گردد؟

پاسخ: تنها راهی که دارید شکایت از کارفرما و اثبات کارکردتان است. حق بیمه سال های فوق هم دیگر نمی توان به شما انتساب داد. این تنها راهی است که دارید.

جدیدتر قدیمی تر