شکایت از کارفرما برای حقوق آخرین ماه

 

سلام! مدت حدود ۲ سال در شرکتی بعنوان انباردار مشغول بکار شدم. اما قرارداد کاری معمول کارگر ساده با من منعقد شد و در لیست بیمه ارسالی شرکت هم عنوان شغلی بنده را کارگر منظور کرده اند. با توجه به حساسیت شغل و مسئولیت سنگین آن ، چند بار نسبت به این موضوع اعتراض کردم ولی پاسخ مناسبی دریافت نشد و فقط وعده و وعید می دادند.

با توجه به نوع شغل ، در ابتدای شروع بکار خود در این شرکت تولیدی ، مواردی را جهت بهبود شرایط کار و افزایش راندمان کاری عنوان نمودم و در ابتدا از طرح این موارد بسیار ابراز خرسندی نمودند و قول مساعد در جهت فراهم کردن شرایط را دادند.ولی متاسفانه در حد حرف بود . مواردی مانند بکارگیری افراد باتجربه در زمینه انبار داری و استفاده از تجهیزات ضروری کار صنعتی مانند لیفتراک و پالت و جک پالت جهت حمل و نقل محصولات و ...!

هیچکدام ازین موارد اجرایی نشد و کم کم طوری شد که بعد از یکسال با تمام برنامه های من مخالفت می شد.بعبارتی ، مدیریت شرکت می خواست آن طوری که خودش دوست دارد و سر در می آورد انبار رو بچرخاند و زیر بار خیلی از مسائل نمی رفت. در همین راستا ، پس از بوجود آمدن مشکلات فراوان و اعتراض من نسبت به شرایط موجود ، مدیریت شرکت برادر جوان خودش را که هیچگونه سابقه ای در زمینه انبارداری نداشت و اصلا به امور جاری شرکت هم واقف نبود را ، در یک حرکت غیر منتظره و بدون هماهنگی و مشورت ، بعنوان مدیر انبار منصوب کرد و بدین ترتیب رسما بنده را از مدیریت امور انبار نهی کرده و مثلا سرپرست انبار کردند!

در طول مدت حضور برادر ایشان با تمام برنامه های من مخالفت شد و حتی در زمینه جذب نیروی کار در انبار با من مشورت نمی شد و کارگر ساده را بجای کارگر فنی انبار استخدام کردند تا حقوق پایین تری پرداخت کنند و ...بهمین خاطر مشکلات متعددی در انبار بوجود آمد. از قبیل مغایرت در موجودی های انبار در برخی از محصولات که بعضا کسری و بعضی اقلام اضافه بودند و نیز مشکل ثبات نیروی انبار و ووووو.

بعد از بوجود آمدن این شرایط بنده استعفا دادم و بعد از حدود ۲ ماه از گذشت استعفا در سال جدید ۱۴۰۰ قطع همکاری کردم.برادر ایشان هم بعد از استعفای من دیگر شرکت نرفتند.حال بعد از گذشت ۴ ماه مدیریت شرکت اقدام به توقیف حقوق کارگری بنده کرده است و حقوق اسفند ۹۹ همراه با عیدی و پاداش و سنوات رو پرداخت نکرده است.

طی تماس های مکرر با واحد مالی ایشان گفتند که مدیر شرکت قصد دارند کسورات انبار رو به حساب بدهکاری من منظور کنند و از بستانکاری من کم کنند. یعنی شاید یک جورایی بدهکار هم بشوم. برای این موارد شاهد هم دارم.کارگر های قبلی که در انبار بودند شاهد این موضوع هستند و بر مطالب عنوان شده بنده صحه گذاری می کنند. لطفا راهنمایی بفرمایید که چگونه میتوانم حق خودم را بگیرم. آیا راه حلی هست ؟

پاسخ:

1.     شما به اداره کار بابت طلب هایتان از طریق سایت شکایت کنید. زیاد به حاشیه نپردازید و صرفا درخواست هاتان را بنویسید. به سادگی می توانید رای بگیرید.

2.     ایشان هم بابت موردی که فرمودید بایت بروند شورای حل اختلاف یا دادگاه شکایت کنند و اگر اثبات کنند می توانند از شما جریمه بگیرند. احتمالا کارشناس دادگستری در زمینه ادعاهای ایشان نظر می دهد.

3.     شکایت تان به اداره کار را بهتر است بدهید کسی بنویسید اگر خودتان وارد نیستید.

جدیدتر قدیمی تر