بیمه زنان خانه دار تامین اجتماعی

 دوستی در تلگرام از من پرسیدند که ۴۲ سال سن دارند و تحت تکفل پدرشان می باشد و هیچ نوع سابقه بیمه ندارد. ایشان درخواست خواهند داشت که بیمه تامین اجتماعی از نوع بیمه حرف و مشاغل آزاد بشوند و بیمه ۱۸ درصد پرداخت کنند .سوالشون اینه که اگر نتوانند حق بیمه را پرداخت کند آیا میتوانند دوباره به بیمه پدرشان بازگردنئ و آیا مبالغ پرداختی را می‌توانند مسترد کند و چند سال سابقه باید داشته باشند تا بتوانند بازنشسته شود؟ 

در پاسخ به این دوست عزیزمون باید بگویم که اگر نتوانند پرداخت کنند می‌توانند به بیمه پدرشون برگردند ولی مبالغ پرداختی شون رو نمیتونن پس بگیرد و همچنین برای بازنشستگی باید حداقل ۵۵ سال سن داشته باشد و ۲۰ سال سابقه که بتواند حداقل حقوق را بگیرند. اگر ۲۰ سال سابقه را در سن ۵۵ سالگی نداشته باشند متناسب با سالهای پرداخت حق بیمه حقوق می‌گیرند که ممکن است حقوقشان بسیار کمتر شود. 

نظر من اینه که اگه میخواهید ازدواج کنید و شرایط ازدواجتون محتمل می دونید حق بیمه پرداخت کنید چون حقوق مستمری میتونید بگیرید اما اگه نمی خواهید ازدواج کنید احتمالا بعد از پدرتون می‌تواند مستمری ایشون رو دریافت کنید. حالا مبلغی کمتر میشه چون شرایط برای مستمری بازماندگان هم به مرور کمی داره سخت تر میشه ولی اگه نمی خواهید ازدواج کنی یا شرایط ازدواج را ندارید به نظر من نمیخواد و همون بیمه عمر کفایت میکنه.


جدیدتر قدیمی تر