شکایت از شعبه تامین اجتماعی به دویان عدالت اداری

 سلام خسته نباشید! من در دهیاری روستای امامزاده هاشم از تاریخ ۱۳۹۱/۱۲/۱۵شروع به کار به عنوان متصدی امور دفتری کردم و در پایان اسفند ۱۳۹۸ دهیاری با نامه ی رسمی بهم گفتن که دیگه احتیاجی به نیرو ندارند. در این سالها دهیاری منو بیمه نکرد. فقط سال ۹۸ بیمه ی منو رد کرده است. البته همونم ۱۰ ماه رو داده!  لازم به ذکر هست که من از سال ۹۴ تا فروردین ۹۸ که دهیاری بیمه ی منو بعدش پرداخت کرد خودم به صورت مشاغل آزاد پرداخت کردم و وقتی منو بیرون کردند رفتم اداره کار شکایت کردم و محکوم شدند که تمامی سالهایی که کار کردم رو پرداخت کنند و نامه زدند به بیمه تامین اجتماعی مربوطه که اداره بیمه بهم میگه مدارک هایی که داری برای ما کافی نیست مثل قراردادها و چک های وصول حقوق که من فتوکپی شو داشتم و باید پرونده شما فرستاده بشه برای دیوان عدالت کشور ت اما بتونیم از دهیاری حق بیمه  شما رو بگیریم! 

 می  خواستم بپرسم واقعا باید بفرستند برای دیوان  و به مدت دو سال طول میکشه تا جواب بیاد؟  آیا سالهایی که آزاد پرداخت کردم الان برم حذف سابقه کنم؟ ممنون میشم منو راهنمایی کنید؟


در پاسخ به دوست عزیزی که در تلگرامی سوال را مطرح کرده است باید بگویم که موضوع منتفی است. پرونده را هیچ وقت تامین اجتماعی به دیوان عدالت اداری نمی‌فرستد. دیوان عدالت اداری  سازمانی است که به شکایت افراد از ارگانهای دولتی رسیدگی می کند و نه شکایت ارگانهای دولتی علیه افراد یا دیگر اداره‌های دولتی. بنابراین اگر تامین اجتماعی سابقه بیمه تان را احراز نکرد می توانید به دیوان شکایت کنید از تامین اجتماعی تا رای قطعی شود در غیر این صورت اصلاً نیازی به شکایت نیست. سوالی که فرمودید مبهم است! اگر تامین اجتماعی رای شما را قبول ندارد شما باید از تامین اجتماعی به دیوان شکایت کنید و بعد از اینکه جواب از دیوان بیاید رای شما ۱۰۰ درصد قطعی میشودد و شعبه بیمه  باید حق بیمه را از دهیاری مربوطه وصول نماید.

در پاسخ به قسمت دوم سوال تان که آیا سابقه بنده حذف می شود؟  نه شما هر حق بیمه‌ای که پرداخت کردید حتی اگر با حق‌ بیمه دیگه ای هم‌پوشانی داشته باشه یعنی از طرف دهیاری برای شما حق بیمه پرداخت شود و خودتان هم به صورت شخصی حق بیمه تان را پرداخت کنید هر دو حق بیمه برایتان باقی می‌ماند هرچند پرداخت حق بیمه در یک زمان از دو مکان یا از طرف دو شخص هیچ توجیهی ندارد و سود خاصی هم ندارد .


جدیدتر قدیمی تر