دریافت هزینه های بیمارستانی از تامین اجتماعی

 دوستی به نام آرتین از طریق سایت به من پیغام دادند که مادرشون متاسفانه مردادماه سال قبل در گذشته است و پرسیدند که ایشان تا چه زمانی وقت دارند که مدارکشان رو به تامین اجتماعی ارائه بدهند؟ البته ایشون دقیقاً به ما نگفتند که مدارکشان را برای چه چیزی می خواهند به تامین اجتماعی ارائه بدهند؟ 

در پاسخ به این دوستان باید بگم که سامانه تامین اجتماعی این روزها کاملا الکترونیکی شده یعنی به محض اینکه  کسی فوت کنه در سامانه تامین اجتماعی قابل مشاهده است و هزینه کفن و دفن معمولاً به حساب ابشان پرداخت میشه! اگر هم پرداخت نشه می‌تواند از سامانه خدمات الکترونیکی تامین اجتماعی درخواست بدهد و شماره حساب معرفی کند تا هزینه کفن و دفن پرداخت بشه! اما در مورد اینکه ممکنه منظورشون هزینه کفن و دفن باشه و هزینه‌های درمانی باشه که احتمالاً در بخش خصوصی هزینه کردند و می‌خواهند این هزینه‌ها را از تامین اجتماعی بگیرند. 

هزینه‌های درمانی بستگی داره یکسری آزمایش‌ها و عکس برداری ها و گرافی ها  را باید از طریق کارگزاری ها اقدام کند و مدارک بستری در بیمارستان‌های خصوصی را از دفاتر اسناد پزشکی شهرشون اقدام کند. اینها دوره زمانی مشخصی دارد چون معمولاً سال به سال سازمان دفتر مالی را می‌بندد. سیستم مالی بسته می شود و بنابراین باید سریعاً اقدام کنند. معمولاً ۴ ماه را در نظر می‌گیرد یعنی میگن ۴ ماه وقت داری که مدارک بیمارستانی و مدارک آزمایشی و پاراکلینیک تون را ارائه کنید. البته وحی منزل نیست. همیشه با اصرار بیشتر بعد از این هم  می توان گرفت ولی اینکه یک  سال بگذره و هنوز مدارک را ارائه نداده باشیم غیر معمول است و ممکنه توسط تامین اجتماعی پرداخت نشود. ممنون بابت اینکه سوالتون رو از طریق سایت اعلام کردید.


جدیدتر قدیمی تر