اعتراض به حق بیمه اعلامی تامین اجتماعی

 خانمی به نام تهمینه در تلگرام سوالی رو به صورت زیر مطرح کرده و از آنها خواهش کرده که راه حلی برای شان پیدا کنیم:

"سلام.همسرم تقریبا ۱۴سال پیش یه کارگاه کوچک داشت که کارگر نداشتیم وخودمون کار میکردیم.قبل از ما تولیدی بود که کارگرهاش شکایت کرده بودن ازش.مامور بیمه برای ما اومد وبه جای اون شخص برا ما بیمه صادر کرد.ما گفتیم که میبینید کسی نیست ولی ایشون با همسرم درگیر شد وگفت که خانومتون کارگره و شما دروغ میگید.

از اون موضوع مدتها گذشت و ما که اصلا از بیمه اطلاعاتی نداشتیم یه روز احضاریه اومد که به بیمه بدهکارید.ما هیچ اسمی نداده بودیم.ولی رفتیم بیمه دیدیم ۵نفر به اسامی مختلف که نمیدونم کی بودند حتی احتمال میدیم که اصلا به اون اسم با اون کد ملی کسی نیست برای ما کارگر نوشتند وجریمه شدیم که بیمشون رو رد نکردیم. آخه برای کی باید بیمه رد می کردیم؟ما اعتراض کردیم ولی باز این موضوع تموم نشده است.ما هنوز که هنوزه بیمه نداریم همسرم خودش تنهایی کار میکنه وهفته ای دوبار هم ما میریم برای کمک.الان تکلیف ما چیه.حتی نتوانستیم خودمونم بیمه کنیم.پسر من دیابتیه مخارجش زیاده خدا نگدره از اونی که آوارمون کرد.الان نمیدونم چند شده جریمه اون بیمه ولی ناحقه.ما کجا مراجعه کنیم؟"

در پاسخ به این  خانم گرامی عرض کنم که متاسفانه احتمال میدم کار به مراحل نهایی رسیده باشه یعنی اینکه شما وقتی حق بیمه را پرداخت نمی کنی حالا این مورد که احتمالاً اشتباهی بوده ولی وقتی حق بیمه را پرداخت نمی کنید برای شما اخطاریه می آید و بعد از اینکه اخطاریه اومد اگر تکلیفش مشخص نشه یعنی شما اعتراض نکنی اجراییه می آید و  کار تمام است و شما باید پرداخت کنید و اگر پرداخت نکنید دیرکرد محاسبه می‌شود و اگر دیر کرد را هم پرداخت نکنید به مرور حکم توقیف اموال شما هم ممکن است بیاید .

اگر حکم توقیف اموال برای شما بیاید تنها راهی که دارید شکایت به دیوان عدالت اداری است. توصیه من به شما می کنم این است که این موضوع را جدی بگیرید چون موضوع بسیار حساس است. بارها و بارها دیدم که به توقیف اموال افراد منتهی شده است. بنابراین تنها کاری که می توانید بکنید این است که ببینید پرونده در حالت اخطاریه یا  اجراییه است. اگر در حالت اخطاریه است حتماً سریعاً به کمیته بدوی تشخیص مطالبات سازمان که در همان شعبه بیمه شکایت کنیم و اگر در مرحله اجرا ییه است تنها راهی که دارید شکایت به دیوان عدالت اداری است. در مرحله اولیه تشخیص مطالبات سازمان می توانید در تجدید نظر هم اعتراض کنید و بعد از آن ها می توانید هر چند اگر نمی‌دانید ما ممی‌توانیم به شما کمک کنید و دفاعیه قوی برای شما می نویسیم. فقط باید بگویم که در کدام مرحله از پرداخت حق‌بیمه هستید: اخطاریه  یا اجراییه!


جدیدتر قدیمی تر