هزینه سزارین با بیمه

1 -  مریم صیاد ماهرنیا: سلام من بیمه تامین اجتماعی هستم.  برای سزارین فقط ۳۵ درصد تامین اجتماعی پرداخت میکنه. بیمه تکمیلی ما دانا هست که تعرفه زایمانش حذف شده.  چه راهی  هست که بتونیم از امکانات بیمه بیشتر استفاده کنیم؟ 

راه خاصی به نظر نمی‌رسد بهترین کار اینه که در بیمارستانهای دولتی زایمان کنید .در این صورت هزینه اکثریت هزینه‌ها را تامین اجتماعی پرداخت می‌کند. اگر در بیمارستان‌های ملکی تأمین اجتماعی نیز بستری شوید کل هزینه را تامین اجتماعی پرداخت می‌کند اما در بیمارستان‌های خصوصی وضعیت همینطور است و باید از بیمه تکمیلی استفاده کنید. احتمالاً بیمه تکمیلی تان انفرادی است یا اینکه دوران کوتاهی است که بیمه تکمیلی شدید.

2- سلام من برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کردم. همه مدارکم تکمیل بوده فقط کارت پایان خدمتم چون گم کردم ندارم. بجاش رفتم پلیس+۱۰استعلام و تاییدیه کارت پایان خدمت گرفتم تو سایت گذاشتم ولی بازم پیام اومد برام مدارک شما ناقص است.  لطفا در این باره راهنماییم کنید قبلا از لطف شما سپاسگزارم؟

در پاسخ به سوال شما دوست عزیز باید بگویم به نظرم بهتر از حضوری به اداره کار مربوطه مراجعه کنید و درباره کارت پایان خدمت تان توضیح دهید. معمولاً مدارک غیر از کارت پایان خدمت را تایید نمی کنند و بدون دقت رد می کنند. مطمئنا با توضیح علت عدم اپلود موضوع حل می شود. طبق قانون کارت پایان خدمت برای دریافت بیمه بیکاری مورد نیاز نمی باشد ولی رویه‌ای است که اداره کار و سازمان تامین اجتماعی در این زمینه بنیان نهاده است .

3-دوستی در اینستاگرام از بنده سوال پرسیدند که ۲۵ سال سن دارند و پنج سال سابقه بیمه تامین اجتماعی هم دارند ایشان می خواستند بدانند که آیا با ۳۰ سال سابقه یا  ۳۵ سال سابقه را می توانند یکجا حق بیمه پرداخت کنند و بازنشسته شوند؟

در پاسخ به سوال شما دوست عزیز باید بگویم که چنین امکانی وجود نداره شما در بیمه تامین اجتماعی نمی‌توانید سابقه سال‌های آینده را یکجا پرداخت کنید و بازنشسته شوید و باید شرایط سنی داشته باشید که با ۳۰ سال سابقه حداقل ۵۰ سال سن باید داشته باشید و با ۲۰ سال سابقه حداقل ۶۰ سال سن باید داشته باشید.


جدیدتر قدیمی تر