شکایت به دیوان عدالت اداری

 1- عباس نجارزاده : سلام.در مشاغل سخت و زیان آور به جز یک ماه که راننده بودم کار کرده ام . .یکسال از موعد بازنشستگی اینجانب میگذرد ولی همچنان مشغول به کار میباشم. پس از پیگیری مشخص شد که یک ماه راننده بودن اینجانب یکسال و نیم به بیمه گزارش شده و به همین علت بیمه بازنشستگی را تایید ننمود. آیا راهی جهت اصلاح این مغایرت وجود دارد؟ یا فقط باید از طریق دیوان عدالت اداری مراجعه نمود . و اینکه چقدر زمان میبرد تا به نتیجه برسم سپاس؟

تجربه من در این زمینه نشان داده است که تنها راهی که می توانید به نتیجه برسید شکایت به دیوان عدالت اداری می باشد. البته شکایت به دیوان عدالت اداری نیز معمولاً حدود سه تا شش ماه طول می‌کشد و راه سختی را در پیش دارید ولی به نظر من تنها راهی که دارید همین است به دیوان شکایت کنید و با مدارک مستند ثابت کنید که تامین اجتماعی اشتباه کرده است.

2- سلام! یکی از پرسنل شرکت از اردیبهشت۱۴۰۰ بیمه بیکاری می گیرد.آیا ثبت ترک کار ایشان در سامانه بیمه لازم است ؟چون ترک کار ایشان ثبت نشده است؟

بله ثبت ترک کار ایشان لازم است . ممکن است بعدها تامین اجتماعی شما را جریمه کند  حتی با این وجود که برای شما بیمه بیکاری پرداخت می نماید.

3-دوستی در اینستاگرام از بنده سوال پرسیدند که استخوان دستشان شکسته است ولی در نظریه پزشکی قانونی نوشته شده است تورم دست و ایشان می پرسند که باید چه کار کنند؟ 

در پاسخ به سوال این دوست عزیز باید بگویم که تنها راهی که دارد این است که از طریق دادیار یا قاضی درخواست بررسی مجدد پرونده شان در کمیسیون پزشکی داده شود تا کمیسیون پزشکی پزشکی قانونی میزان درصد دیه را مجددا بررسی کند. خودشان شخصا نمی توانند برای پزشکی قانونی اعتراض کنند.


 

 

 


جدیدتر قدیمی تر