هزینه کرونا با بیمه


 1- با سلام خدمت شما!  چند روز پیش همسرم کرونا گرفت، بستریش کردم. کارفرما حق بیمه را پرداخت نکرده بود. مجبور شدم برای مرخص کردنش آزاد حساب کردند.  حالا بعد از۲هفته از مرخص کردنش بیمه من فعال شد. آیا میشه برم بیمارستان که بیمه ای حسابش کنند؟ 

موضوعی که شما مطرح کرده‌اید بستگی به نوع بیمارستان دارد. اگر بیمارستانی که مد نظرتان است خصوصی باشد می توانید از طریق دفتر اسناد پزشکی اقدام کنید اما اگر بیمارستان دولتی باشد و در ایام بستری حق‌بیمه شما توسط کارفرما پرداخت شده باشد می توانید از طریق همان  بیمارستان و امور مالی آن اقدام کنید و صرفا درصد مبلغ خودتان را بدهید و ۹۰ درصد مابقی توسط بیمه تامین اجتماعی پرداخت می شود. 

2-با سلام و احترام ! من در شرکتی مسئولیت سرپرستی یکی از واحدها را دارم. قرار است که ماه آینده مالکیت شرکت عوض شود. با شناخت قبلی از مالک جدید، برایم روشن است که با مالک جدید نمی توانم سازش کنم. از طرفی قرارداد من تا پایان ماه آینده تمام می شود. در صورتی که مالک جدید نخواهند با اینجانب قرارداد ببندد و نامه عدم نیاز هم به من ندهند چگونه می توانم بیمه بیکاری دریافت کنم؟ پیشاپیش از راهنمایی شما سپاسگزارم؟

اگر نامه عدم نیاز به شما نشان دهد باید به اداره کار شکایت کرده و درخواست بازگشت به کار دهید. یا باید شما را به کار بازگرداند و یا نامه عدم نیاز بدهد. اگر نامه عدم نیاز ندارد اداره کار این نامه را به شما داده و مشکلی از این بابت در تامین اجتماعی نخواهید داشت.

3-دوستی در اینستاگرام از بنده سوال پرسیدند که هفت سال بیمه ارتش داشتند و از ارتش بیرون آمدند ولی بیمه شان را ادامه دادند و بعد از دوران کار در ارتش هفت سال بیمه تامین اجتماعی داشته‌اند که به عنوان پرستار مشغول به خدمت در بیمارستان میلاد بودند این است که الان چون بیمه شان را به صورت خویش فرما در ارتش ادامه می‌دهند آیا می‌تواند بیمه تامین اجتماعی را به ارتش برود اگر نمی شود آیا می‌توانند بیمه ارتش را به تامین اجتماعی بیاورند؟

در پاسخ به سوال شما دوست عزیز باید بگویم شما نمی توانید بیمه تامین اجتماعی تان را به ارتش ببرید به دو دلیل دلیل اول این است که شما همزمان با پرداخت بیمه خویش فرما در ارتش مشغول به کار در تامین اجتماعی بوده اید و نمی توان همزمان یک بیمه را از دو جا ادامه داد یعنی دو حق بیمه را با هم جمع کرد در یک زمان معین نکته دوم و مهمتر این است که اصلا ارتش متاسفانه حق بیمه سازمان تامین اجتماعی را دیگر به عنوان سابقه بیمه قبول نمی کند . تنها راهی که شما دارید این است که سابقه بیمه تان را  از ارتش به تامین اجتماعی بیاورید. البته سابقه ای که با سابقه بیمه تامین اجتماعی تان هم‌پوشانی داشته باشد سود خاصی برایتان ندارد.



 

 

 


جدیدتر قدیمی تر