بازرسی تامین اجتماعی

 1- محمدرضا چگینی : آیا بازرس  بیمه می تواند با استناد به  نظر مسئول کارگاه اسامی نفراتی را که به رویت بازرس نرسیده است را در لیست خود ثبت کند ؟ در صورتی که این نفرات واقعا در کارگاه حضور نداشته اند و در ماههای قبل تسویه حساب کرده اند و رفته اند و سر کارگر مغرضانه این افراد را معرفی کرده است  وبازرس هم اسامی را ثبت و جریمه سنگین برای کارگاه ایجاد کرده است ؟

 قانون چنین کاری نمی توان انجام داد و لیست رو که بازرسان تنظیم میکنه باید کارفرما تاید کنه  ولی این یک رویه در تامین اجتماعی است که بازرس خودش می نویسد . هیچ راهی ندارید جز شکایت به هیات بدوی تشخیص مطالبات سازمان

2- تا تاریخ 1400/1/4 از بیمه بیکاری استفاده می کردم از این تاریخ تا 1400/4/31 مشغول به کار نبودم و از اول مرداد مجددا مشغول به کار شدم آیا راهی برای پر کردن بیمه از زمان بیمه بیکاری تا شروع به کار مجدد وجود دارد یا خیر؟ اگر راهی هست لطفا راهنمایی کنید؟

نه چنین چیزی امکان پذیر نیست. برای اینکه بتوانید حق بیمه پرداخت کنید باید مشغول به کار بوده باشید و یا اینکه حق بیمه را به صورت خویش فرما در همان زمان پرداخت کنید. حال آن متاسفانه زمان هردو کار گذشته است.

3-دوستی در اینستاگرام از بنده سوال پرسیدند که اگر برای رد نشدن بیمه به اداره کار شکایت کنند و بتوانند رای مثبت اداره کار را در این زمینه بگیرند آیا تامین اجتماعی سابقه بیمه را معذور می نماید یا نه و یا اینکه باید اول پول را از کارفرما بگیرد تا سابق را به منظور نمایند؟

 در پاسخ سوال شما دوست عزیز باید بگویم که وقتی رای را اداره کار می گیرید باید به اجرای احکام برده و تحویل تامین اجتماعی دهید تامین اجتماعی را در کمیته احراز اشتغال بررسی می‌کند و در صورت تایید حق بیمه و جریمه مربوطه را برای کارفرما ارسال می‌کند بعد از اینکه کارفرما حق بیمه را پرداخت که از سابقه برای شما لحاظ می‌شود و در صورتی که کارفرما حق بیمه را پرداخت نکند سابقه‌ای برای شما در نظر گرفته نمی‌شود.


جدیدتر قدیمی تر