وکیل تامین اجتماعی

 1- امین آریا: با سلام ! کارمند شرکت تا 7 تیر 1400 بیمه اش رد شده و سپس ترک کار خورده است. برای بیمه بیکاری رفته اقدام کرده گفتند ماه مرداد باید برایت بیمه رد شود.  سوالم اینه که اگر مرداد بیمه اش رد بشه آیا 21 روز تیر مشمول جریمه می شویم؟

در پاسخ به سوال شما باید بگویم بله جریمه ماهیانه به حق بیمه پرداخت نشده تعلق می‌گیرد و باید جریمه را پرداخت معمولا دو درصد بابت هر ماه از کل لیست حق بیمه جریمه می شوید.

2-سلام بنده دارای بیمه مشاغل آزاد و مغازه دار می باشم. از سال 68 الی 70 بیمه داشتم و بعلت مشکلات بیمه قطع شد. از سال 74 دارای پروانه کسب می باشم و از سال 87 بیمه مجدد با قرارداد مشاغل وصل شد. آیا میتوانم سالهایی که دارای شغل بودم و بیمه ریخته نشده را با توسط کارشناس (شما) از طریق گرفتن رای دیوان واریز نمایم  .در صورت امکان کلیه هزینه وکیل یا کارشناس توسط بنده پرداخت میشود  .از زحمات شما ممنونم؟ 

اگر در جایی کار کرده باشید و حق‌بیمه ریخته نشده باشد می‌توان حق بیمه را زنده کرد در غیر این‌صورت امکان چنین کاری نیست.

3-دوستی در اینستاگرام از بنده سوال پرسیدند که به لاله گوش همسرشان در دعوا با چوب زده شده است که باعث خراش روی گونه راست و فقط به طول ۵ سال روی لاله و داخل گوش راست با تورم لب بالایی گوش گوش شده است خواستم بدانم دیگه چقدر میشود؟

در پاسخ به سوال شما دوست عزیز باید بگویم که بابت خراش بر روی گونه راست نیم درصد دیه تعلق می‌گیرد معادل ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بابت جراحت لاله گوشت به نظر من ۲ درصدی در علقمه می‌گیرد معادل ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بابت تورم لب بالایی گوشت به نظر من دو دهم درصد دیه تعلق می گیرد معادل ۹۶۰ هزار تومان .البته بنده با توجه به عکسی که فرستادید و وضعیت که توضیح دادید به صورت تقریبی دیگر را گفتند و ممکن است دقیقاً این مقدار نباشد.


جدیدتر قدیمی تر