آخرین خبرهای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

 

با سلام و با عنایت به اینکه شما پیگیر افزایش حقوق بازنشستگان هستید باید بگویم افزایش حقوق همواره در ابتدای سال مشخص می‌شود یعنی اینکه افزایش حقوق دوست دارد یکی افزایش حقوق معمولا متناسب سازی حقوق صورت می‌پذیرد و دیگری افزایش دیگر آیتم های حقوقی که تمامی موارد در بهار افزایش می‌یابد یعنی شما از تابستان پاییز به دنبال افزایش حقوق دیگر نگردید افزایش نخواهیم داشت و تمامی افزایش مستمری بازنشستگان در ایام بهار صورت می‌پذیرد.

اولین مبلغی که به عنوان آیتم حقوقی در نظر گرفته می شود خود حقوق است که با اعمال متناسب سازی در پیش حقوق ظاهر می گردد این متناسب سازی بر اساس حقوق سال ۱۳۹۹ و دیگر در سال ۱۴۰۱ متناسب‌سازی نخواهیم داشت و ۱۴۰۰ مشمول متناسب سازی نخواهد شد بلکه بر اساس میانگین دو سال آخر محاسبه می‌شود.

دومین آیتمی مبلغ کمک کمک به تامین معیشت است که به حقوق اصلی اضافه می‌شود و معمولاً در سال ۱۴۰۰ معادل ۲۰۰ هزار تومان میباشد که مبلغ ناچیز است و متاسفانه بیشتر به این مبلغ به عنوان کمک هزینه معیشت پرداخت نمی شود معادل هزینه ۳ کیلو مرغ محاسبه می‌شود .

آیتم بعدی کمک هزینه عائله‌مندی می باشد که معمولاً در سال ۱۴۰۴ به سابقه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان مبلغ آن می‌باشد این مبلغ معمولاً در خرداد ماه تعیین می‌شود و دیگر تا آخر سال افزایشی نخواهد داشت بنابراین دو به جستجوی این موضوع که با دوره‌های زمانی مختلف افزایش آنچنانی در نهایت ببینید نباشید. 

آیتم بعدی کمک هزینه مسکن می باشد که معمولاً در سال ۱۴۰۰ معادل ۱۵۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال می‌باشد به صورت ثابت به تعادل بازنشستگان اضافه می‌شود و سالیانه اضافه می‌شود و افزایش آن نیز معمولا متناسب با مبلغ تورم است.

آیتم بعدی کمک هزینه اولاد است و معمولاً برای هر فرزند اضافه می‌شود و به ازای هر فرزندی که شرایط دریافت داشته باشد یعنی دختر تا وقتی که ازدواج نکرده باشد و پسر تا وقتی که بیش از ۱۸ سال سن داشته باشد یا اینکه دانشجویان باشد معمولا معادل ۱۳۵ هزار تومان محاسبه و به پرداخت می‌شود.

اندکی که به عنوان حق سنوات به همه اضافه می‌شود و متاسفانه آنقدر کم است که معمولاً ارزش ندارد انسان بیان کند معمولا کمتر از ۱۰ هزار تومان می باشد.

نهایتاً می‌خواهند این موضوع این را بگویم که اگر افزایش حقوقی در ابتدای سال یعنی در سه ماهه اول رخ دهد دیگر در تا پایان سال رخ نخواهد داد و سازمان تامین اجتماعی معمولاً در آن حدی نیست که در سال چندین بار افزایش حقوق انجام دهد.


جدیدتر قدیمی تر