حقوق قانون کار ۱۴۰۰


بارها در مورد حقوقی که طبق قانون کار به کارگر تعلق می‌گیرد صحبت کردند الان می خواهم درباره حداقل حقوق در سال ۱۴۰۰ کارگران صحبت کنم توجه داشته باشید که طبق قانون حقوق روزانه محاسبه می‌شود و بر اساس آن حقوق ماهیانه و حقوق ساعتی تعیین می‌گردد بنابراین در اینجا می خواهیم در مورد حقوق روزانه و حداقل‌های مربوط به آن صحبت کنیم.

حداقل حقوق کارگران در سال ۱۴۰۰ برای یک روز ۸۸ هزار و ۵۱۶ تومان و ۵ ریال می‌باشد .بنابراین حداقل حقوق ماهیانه برای یک کارگر دو میلیون و ۶۵۵ هزار و ۴۹۵ تومان می باشد. کمک هزینه اقلام مصرفی خانوار یا همان بن کارگری یا  همانگونه خواروبار ۶۰۰ هزار تومان می باشد که نسبت به گذشته بسیار زیاد افزایش یافته است. کمک هزینه مسکن در سال ۱۴۰۰  ۳۰۰ هزار تومان می باشد که نسبت به سال گذشته نسبتاً خوب افزایش یافته است. کمک هزینه عائله مندی یا حق اولاد برای هر فرزند ماهانه ۲۶۵ هزار تومان می باشد. پایه سنواتی که برای کارگران بیشتر یک سال سابقه به هر روز محاصره می شود ۴۶۶۷ تومان می باشد.

 برای کسانی که حقوق حداقلی نمی گیرد و بیشتر از حقوق حداقلی می گیرند در سال ۱۴۰۰ ۲۶ درصد افزایش حقوق لحاظ می‌شود به علاوه ۸۲۷۰ افزایش حقوق روزانه

 . توجه داشته باشید که حق اولاد به فرزندانی پرداخت می‌شود که پیدایش آن حداقل دو سال کارکرد بیمه‌ای داشته باشند و سه فرزند آنها کمتر از ۱۸ سال باشد.


جدیدتر قدیمی تر