درخواست ازکارافتادگی به علت شکستگی مهره های کمر

 علیرضا رفیعی : سلام من ۴ ماه تصادف کردم. دو تا از مهره های کمرم شکسته و پلاتین انداختم. درد زیاد دارم. به نخاع من  فشار آمده خم و راست نمی توانم انجام بدهم. آیا برای ازکارافتادگی تامین اجتماعی میتوانم اقدام کنم؟ 

پاسخ به سوال شما باید بگویم که شما در هر صورت می‌توانید برای از کار افتادگی درخواستتان را به کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی بدهید.  البته چند نکته در این زمینه مهم است که باید به شما بگویم . اول اینکه وقتی تصادف کردید مهم این است که در محیط کار یا در مسیر اداره کار محل کارتان تصادف کرده اید یا در غیر آن در صورتی که در محل کار یا در مسیر کار تصادف کرده باشید حادثه شما حادثه ناشی از کار محسوب می شود و در صورتی که ۱۰ درصد بالاتر از کار افتادگی بگیرید غرامت نقص عضو و در صورتی که از ۳۳ درصد بالاتر بگیرید از کار افتادگی جزئی می‌شوید که حقوق جزئی به شما تعلق می‌گیرد و در صورتی که بالای ۶۶ بگیرید از کار افتاده کلی می‌شوید .

نکته دوم این است که شما باید ادامه درمان تان را انجام دهید تا در  کمیسییون پزشکی رای ادامه درمان نگیرید و وقتی درمان تان کامل شده اقدام کنید. سومین نکته اینکه سابقه بیمه در صورتی که حادثه تان ناشی از کار نباشد و در محیط غیر کاری رخ داده باشد برایتان مهم است و در آن صورت باید حتما بالای ۶۶ درصد بگیرید تا از کار افتاده شوید در آخرین نکته را به شما بگویم که اگر مشکل تا به علت حادثه کار این باشد احتمال اینکه از کار افتاده شوید یعنی به علت حادثه غیر کاری از کار افتاده شوید و بیشتر از ۶۶ درصد ازکارافتادگی بگیرید بسیار ضعیف می باشد.


جدیدتر قدیمی تر