شکایت به اداره کار بابت اضافه کار سال های گذشته

 سلام! بنده از سال 92 تا تیر 1400 در کارگاهی مشغول به کار بودم اما تمام حقوق را الحساب پرداخت می کردند و عیدی و سنوات نمی دادند و تسویه حساب هرسال نمی کردند. من تمام کارت های ساعت زنی  این 8 سال را دارم  اما اداره کار بمن گفتن فقط 3 سال آخر را حساب می‌کنند هرچند حقوق گرفتی!  تکلیف سال های ماقبل چی میشه؟ مثلا مطالبات یا عیدی و سنوات و بقیه چیزا؟

در پاسخ به سوال شما باید بگویم که اداره کار طبق قانون موظف است که اضافه کار و حقوق و مزایا و عیدی و سنوات را برای تمام سال های فوق محاسبه کند به شرطی که مدارک کافی داشته باشید که اثبات کند که در این کارگاه فعالیت کرده‌اید و حقوق و مزایای آن را مطابق با قانون کار دریافت نکردید. اما معمولاً در زمینه اضافه کار  اداره کار بیشتر سخت میگیرد و معمولاً یکسری سال ها را قبول نمی کند. البته این به شرطی است که امکان بازرسی از محیط کار را نداشته باشید و در بازرسی از محیط کار معمولا نمی توان اضافه کار سال های دور را اثبات کرد. شما که کارت حضور و غیاب دارید و البته این کار به صورتی باید تایید شده باشه یعنی مهر و امضای مسئول مربوطه را داشته باشد می‌تواند به نتیجه برسد. توصیه ما این است که منتظر باشید تا رای اداره کار ساده شود و بعد از اینکه رئیس اداره کار ثابت شد بابت مزایایی که به شما تعلق گرفته است به اداره کار شکایت نمایید.


نظرات

مقالات پربازدید

آدرس سایت پذیرش و نوبت دهی اینترنتی دی کلینیک ابوریحان

حق بیمه تامین اجتماعی آرایشگر

فرم 4 مشاغل سخت و زیان آور یا فرم اعتراض به رای کمیته بدوی

پیگیری اینترنتی ازکارافتادگی در کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی

بیماری هایی که شامل ازکارافتادگی می شود؟

آیا به کشاورزان سختی کار تعلق می گیرد؟

آگاهی از رای کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی

ساعات مراجعه بازرسان بیمه تامین اجتماعی

آیا می توان به صورت همزمان بیمه نیروهای مسلح و تامین اجتماعی شد؟

تفاوت افزایش مستمری یعنی چه؟