حقوق قانونی کارگر در سال 1401

 من حدود 8 سال که توی آموزشگاه زبان کار میکنم . از اول به عنوان منشی و کم کم همه هماهنگی و برنامه ریزی ها و الان هم که 2 شعبه شدیم کلا خودم شعبه 1 رو میگردونم و حتی برنامه ریزی و هماهنگی شعبه دوم رو هم خودم انجام میدم. از اول کارم چون موسس آموزشگاه برادرم هست هیچ قراردادی نداریم و تا الان هر مقدار حقوق واریز می کردند بحثی نمی کردم چون با پدر و مادرم زندگی میکنم و مخارج چندانی نداشتم اهمیت نمیدادم . ولی الان به دلیل یه سری مشکلات میخواهم بدونم حق و حقوق واقعیم چقدره تا با دلیل و مدرک درخواست کنم که از این به بعد میزان حقوق من مطابق قانون اداره کار پرداخت بشه! آ
با با وجود اینکه 8 سال است که مشغول به کارم ، حدود دوسال و نیم پیش با اصرار خودم بالاخره بیمه شدم! 
ساعت کاری من شنبه تا پنجشنبه روزی 5 ساعت است؛ الان حدود یک ساله که ماهی یک میلیون و دویست حقوق میگیرم و میدونم که حداقل حقوق اداره کار از این بیشتره ولی با توجه به شرایط کاریم نمیدونم دقیقا چقدر باید باشه!!
ممنون میشم راهنماییم کنید. هرچی از طریق سایتهای مختلف سرچ کردم جایی رو برای راهنمایی گرفتن پیدا نکردم ؟ 

در پاسخ به سوال شما باید شما ابتدا ساعت کاری تان را مشخص کنید .حداقل های حقوق که هر سال توسط اداره کار تعیین می شود باید به شما پرداخت شود به شرطی که ساعات کاری تان مطابق با همان ساعات کاری استاندارد باشد . به عنوان مثال برای ۴۴ ساعت کار در هفته ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان امسال  حقوق تعیین شده است و حق بیمه هم باید برای شما پرداخت شود . شما حداقل های حقوق هر سال را در نظر بگیرید که به راحتی قابل جستجو می باشد و آن را متناسب با ۴۴ ساعت کار در هفته بگیرید . اگر ۴۴ ساعت کار را دارید باید آنها را بگیرید و بیشتر از آن را اضافه کار بگیرید و اگر کمتر از ۴۴ ساعت کار در هفته دارید متناسب با ساعات کاری تان از حقوقتان کم می شود . چون کارفرمایان نمی‌توانند مبلغی با کارگر توافق کند که از حداقل‌های ساعتی قانون کار کمتر باشد. 


جدیدتر قدیمی تر