آیا از کارفرما بابت دیه شکایت کنم ؟

 درود بر شما وقت بخیر ! بنده سال ۹۸ در شرکتی که کار میکردم رباط صلیبی پای راست پاره کردم و فقط به فیزیوتراپی اکتفا کردم و عمل نکردم . همچنین شرکت استعلاجی برایم رد کردند و حقوق از بیمه واریز شد و ازون شرکت استعفا دادم. سال ۱۴۰۰ در حین کار در یک شرکت دیگر پایم پیچ‌ خورد و بعد از ام آر آی متوجه شدم مینیسک همان زانویم پاره شده است. من توسط شرکت عمل کردم. من از پزشک قانونی سوال کردم و پرسیدم آیا میتوانم شکایت کنم از شرکت بابت پارگی رباط و مینیسک یا خیر ؟ که گفتند نمی توانید! چون دکترمتوجه میشه پارگی مال قبل بوده است. بنده به نظر شما راه شکایت و گرفتن دیه دارم از شرکت یا خیر؟ و اینکه چطور می توانم بدون اینکه شکایت کنم بروم پزشک قانونی و متوجه بشم می توانم شکایت کنم یا خیر ؟ من هیچ نامه ای مبنی بر این حادثه ندارم. ولی شرکت هزینه عمل که رایگان هم بود را انجام داد.یعنی قبول کرده که این اتفاق در شرکت افتاده چون خودشون پیگیر بیمارستان و عمل شدند. ( در رابطه با این راهنمایی می فرمایید) . با بیمه آسیا هم می گویند قرارداد دارد ؟  تنها مشکل من اینه که:

۱.بنده یکبار سال ۹۸ رباط صلیبی در یک شرکت دیگر پاره کردم(ولی عمل نکردم و فقط فیزیوتراپی کردم) و اسمم رو به عنوان فرد بیمار به عنوان(پارگی کامل رباط) معرفی کردند بیمه و استعلاجی برایم رد کردند والان اسمم توی سازمان هست که قبلا رباط پاره کرده (اگر شکایت کنم آیا بیمه حوادث یا پزشکی قانونی استعلام‌ نمی گیرند از بیمه که ایشون پیش تر رباط پاره کرده و الان تو این شرکت اقدام کرده و می خواهد شکایت کنه و باعث خدایی نکرده لو رفتن پارگی قبل من بشه؟!)

۲.و اینکه بنده نمی خواهم از اون شرکت بیام بیرون و اگر شکایت کنم و بعدش نتیجه نگیرم قطعا باعث خجالت زدگی بنده میشه. اگر عنایت بفرمایید راهنمایی بفرمایید ممنون میشم ؟ 

شما شکایت کنید و کاری به این موضوع نداشته باشید . گزارش حادثه و گزارش کارشناس دادگستری یا بازرس اداره کار را داشته باشید به احتمال زیاد به نتیجه می‌رسید . حالا دیه را به صورت کامل می گیرید یا جزئی از دیه را می‌گیرید ولی به نظر من شکایت کنید. اصلاً از کسی نپرسید ؟ معمولا خود پزشک پزشکی قانونی در این زمینه نظر می‌دهد نه کادر اداری و پزشک به این مسائل معمولاً کاری ندارد.

ببینید بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که سعی کنید از بیمه مسئولیت خود شرکت اقدام کنید . اگر شکایت کنید هم به نتیجه میرسید ولی وقتی میخواهید تو شرکت بمونید و کار خوبی نیست و طبیعتا مشکل ساز می شود.  البته به نظر من به نتیجه در هر دو صورت خواهید رسید . از بیمه مسئولیت دیه کمتری می گیرید . کسی هم استعلام نمیکنه این مسائل رو و هر پرونده دیه مستقل می باشد و تشخیص این موضوع که دیه مرتبط با حادثه مورد نظر هست یا نه بر عهده پزشکی قانونی است و استعلام وجود ندارد . اگر از بیمه مسئولیت شرکت استفاده کنید بهتر است.


جدیدتر قدیمی تر