آیا بابت استراحت پزشکی تامین اجتماعی هزینه پرداخت می کند؟

 سلام! وقت بخیر ! من ماشین بهم زده قوزک پام و روی پام زخم و کبود و باد کرده است. دکتر ارتوپد  رفتم عکس گرفتم گفت که 2 ماه استراحت پزشکی نوشتم . به نظرتان بابت این استراحت پزشکی چیزی از نظر مالی به من میدهند؟ چون من شغلم آزاده و با روند بیکارم چون روی پام نمیشه وایساد؟ 

در پاسخ به سوال شما باید بگویم که اگر شما بیمه شده تامین اجتماعی باشید باید استراحت پزشکی تان را به شعبه تامین اجتماعی ببرید .البته الان فرایند به صورت الکترونیکی شده است و باید استراحت پزشکی تان را از طریق سامانه تامین اجتماعی به شعبه تامین اجتماعی اجازه بدهید تا پرونده استراحت پزشکی تان توسط پزشک معتمد مورد بررسی قرار گیرد و بعد از تایید پزشک معتمد پرداخت حق بیمه بر عهده سازمان خواهد بود و حق بیمه شما پرداخت خواهد شد و کمک هزینه بیماری بابت این دو ماه نیز به شما پرداخت خواهد گردید.


5 نظرات

  1. سلام من توی اتوبان تصادف کردم و پای چپم از ران شکسته است الان من میتونم اون استراحت پزشکی هایی که دکتر برام می‌نویسه رو از بیمه تامین اجتماعی بگیرم؟در ضمن من بیمه ام قالیبافی هست

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. با سلام! نه . بیمه قالیبافی کمک هزینه درمانی ندارد.

      حذف
  2. سلام من توی تصادف استخوان پای راستم از ران شکسته و خرد شده است دیه آن چقدر میشود؟

    پاسخحذف
  3. سلام من توی تصادف استخوان پای راستم از ران شکسته و خرد شده است دیه آن چقدر میشود؟ و اینکه در سال1403 این دیه رو بدن چقدر میشه؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. دیه خرد شدگی ران 13.3 درصد دیه کامل است . هر درصد دیه به نرخ دیه سال 1402 معادل 9 میلیون تومان است. هنوز میزان دیه سال 1403 تعیین نشده است.

      حذف
جدیدتر قدیمی تر