درخواست ازکارافتادگی به علت بیماری اعصاب و روان

 با عرض سلام! ارادت! ببخشید خانمی ۳۹ ساله هستم و ۱۲ سال و پنج ماه بیمه تامین اجتماعی دارم. ۸ سال در ارگان دولتی مشغول بکار بودم. متاسفانه به دلیل بیماری اعصاب و روان و غیبت اخراج شدم. بعد از آن تسویه نمودم و بیمه بیکاری ۱۸ ماه دریافت کردم . اکنون مددجوی سازمان بهزیستی با درجه شدید معلولیت اعصاب و روان هستم و بیمه را بصورت مشاغل آزاد زنان خانه دار ۱۴% پرداخت میکنم. ناگفته نماند که بنده از برج ۱۱ پارسال۱۴۰۰ تحت پوشش بهزیستی قرار گرفتم و بیمه ام را بعد از پرداخت از بهزیستی به بنده برگردانده میشود.

اکنون سوال بنده این است آیا امکانی برای بازنشستگی با این شرایط وجود دارد یا اینکه بتوانم از طریق مدارک پزشکی موجود که چندین بار در بیمارستانهای اعصاب و روان بستری بوده ام وبیماری ام اختلال دو قطبی و صعب العلاج تشخیص داده شده بتوانم بیمه ازکارافتادگی استفاده کنم؟ در ضمن بنده بیمه مشاغل آزاد با نرخ ۱۸ % پرداخت می نمودم که به دلیل مشکلات اقتصادی آن را به ۱۴% تغییر دادم که شامل ازکارافتادگی نمی شود ولی می توانم دوباره آن را به ۱۸% برای استفاده از مزایای ازکارافتادگی تغییر دهم . همچنین بنده دو بار از تامین اجتماعی درخواست ازکارافتادگی نمودم که جواب منفی بود و جواب این بود که بیماری بنده در زمان بیمه پردازی نبوده است ؟

اگر جواب از کار افتادگی شما این بوده که بیماری شما مربوط به قبل از دوران بیمه پردازی بوده است فرقی نمیکند چقدر سابقه داشته باشید و بازهم ازکارافتاده شوید همین را می‌گوید تنها راهی که دارید این است که بر اساس بخشنامه ۱۹.۱ تامین اجتماعی اقدام کنید یعنی بر اساس سابقه تان حقوق بگیرید که به هر حال حقوقتان کم خواهد شد ولی تنها راهی که دارید همین است.


جدیدتر قدیمی تر