اعتراض به نظریه پزشکی قانونی

 عرض سلام و ادب!  سوالی داشتم از خدمتتون!  ممنون میشم اگر جوابمو بدهید؟ 

1-بنده ضمن تصادفی که داشتم استخوان نازک نی  و درشت نی پای راستم هر دو شکست . (استخوان درشت نی پای راست خرد شد و استخوان نازک نی پای راستم، دچار شکستگی شد) . بعد از عمل و قرارگیری پلاتین ، استخوان درشت نی به طور کامل و بی عیب ( البته همراه با پلاتین ) بهبود یافت ولی به گفته ی جراح ارتوپد، استخوان نازک نی از نظر ایشون نیازی به عمل نداشت و به همین خاطر استخوان نازک نی به صورت کج جوش خورد ( البته مشکلی در راه رفتن ندارم و لنگ نمیزنم) . الان حکم دادگاه که برایم اومده و در اون عنوان شده که بابت خرد شدگی ثلث انتهایی درشت نی ساق پای راست که بدون عیب درمان شده ، میزان 13.33 % دیه کامل بهم تعلق می گیره و بابت شکستگی ثلث انتهایی نازک نی ساق پای راست "که بدون عیب التیام یافته " ، میزان 8 % دیه کامل بهم تعلق می گیره ... حال نکته ای که وجود داره اینه که نازک نی پای راست بنده به صورت کج جوش خورده در صورتی که در حکم دادگاه عنوان شده که بدون عیب التیام یافته ........... با توجه به اینکه در زمانی که به پزشکی قانونی و همچنین به پزشک جراحم برای نوشتن صورت وضعیت مراجعه کردم هیچ کدومشون به این نکته توجه نداشتند  و بنده نیز نسبت به آن بی توجه بودم ، میخواستم بدونم الانی که حکم دادگاه اومده و به بنده 20 روز مهلت برای درخواست تجدید نظر داده ، آیا امکان این رو دارم که نسبت به نظر پزشکی قانونی اعتراض کنم یا خیر ؟ ( چون قاعدتا دادگاه بر اساس نظر پزشکی قانونی حکم داده ؟)  اگر این امکان وجود داره لطف می کنین که روالش رو بهم بگین ؟ ( به کجا باید مراجعه کنم ؟)

2-میخواستم بدونم این کج جوش خوردن استخوان نازک نی ، نسبت به وقتی که این استخوان بصورت صحیح جوش بخوره ، شامل دیه ی بیشتری میشه یا خیر ؟ (منظورم اینه که اگر استخوان شکسته شده ای کج جوش بخوره نسبت به وقتی که بی عیب جوش بخوره ، دیه ی بیشتری بهش تعلق می گیره ؟) و اگر این طور هست چند درصد در میزان دیه تعلق گرفته شده ، با هم اختلاف دارن ؟

3-در جایی خوندم که میزان دیه ی "خرد شدگی" استخوان مطلوب التیام یافته بر اساس نرخ سال 1401 ، برابر 108میلیون تومن هست ... با توجه به اینکه استخوان درشت نی پای راست بنده ، دچار خرد شدگی بوده ، پس چرا میزان دیه تعلق گرفته به آن برابر 13.33 درصد دیه کامل ( که رقمی معادل 80میلیون هست ) در نظر گرفته شده ؟ آیا امکان اعتراض به این قسمت حکم برای بنده وجود داره یا خیر ؟

4-ضمنا با وجود اینکه میله ای توخالی به اسم "کونچر " در داخل پای بنده کار گذاشته شده ،( از زیر زانو تا پایین قسمت شکستگی ) ، ولی با این وجود هیچ گونه هزینه ای تحت عنوان "ارش" به بنده تعلق گرفته نشده ... میخواستم بدونم آیا برای عدم لحاظ کردن هزینه ارش میتونم به حکم دادگاه اعتراض کنم ؟

ممنون میشم اگر به هر چهار سوال بنده جواب بدین .... سپاس از حوصله ای که به خرج می دهید؟ 

در پاسخ به سوال اول شما باید بگویم که شما می توانید با نامه قاضی و یا دادیار دادسرا برای پزشکی قانونی اعتراض کنید البته تلبیه به شما بگویم که معمولاً این نظریات پزشکی قانونی تغییر نمی کند و به نظر من بهتر است خودتان را درگیر اعتراض و زمان طولانی آن نکنید.

در پاسخ سوال دوم شما باید بگویم که منطق نباید ارزش داشته باشد چون به هر آسیب دائمی به شما رسیده است ولی معمولا پزشکی قانونی اش را در نظر نمی گیرد متاسفانه.

در پاسخ به سوال سوم شما باید بگویم همان ۳.۳۳% درست است و ۱۰۸ میلیون تومان مبنایی ندارد دیه خردگی همان 13.33 درصد میباشد.

در پاسخ به سوال چهارم باید بگویم بعد می توانید اعتراض کنید ولی به نظر من نکنید بهتر است.


نظرات