درخواست اصلاح عنوان شغلی در لیست بیمه

 با سلام خدمت شما! بنده سال ۹۸ به عنوان مهندس کنترل کیفی واحد مشاور برای نظارت کارگاهی در یکی از نیروگاه های کشور مشغول بودم. منتها شرکت به دلیل عدم تمایل به جذب نیرو برای دفتر مرکزی تهران خود و تسلط بنده به امور نظارت عالیه همزمان کار نظارت عالیه را هم به بنده و در حین نظارت کارگاهی محول کرده بود که اثبات آن شرح وظایفی هست که شرکت در نامه حسن انجام کار به بنده شرح داده است و همینطور پرس و جو از همکاران !

به دلیل اینکه به سایت بیمه مراجعه کردم و مشاهده کردم کلا در زمان کار من یعنی ۲۹ ماه عنوان شغلی من در اکثر ماه ها نه مسئول یا کارشناس یا سرپرست کنترل کیفی سایت کارگاهی بلکه «آب بر» ثبت شده (موردی که برای تمامی همکاران من هم رخ داده). بر آن شدم تا حقوق خود را مطالبه نمایم. به اداره کار رفتم که اطلاعی نداشتند. به بیمه مراجعه کردم و گفتند این مورد عنوان شغلی را باید ظرف ۶ ماه درخواست می‌دادید و الان نمیشه اصلاح کرد. در صورتی ک برای بنده و کارم در این حوزه بسیار مهم است: 

حال سوالی که از محضرتان دارم این است:

۱) آیا میتوانم این عنوان شغلی را درست کنم؟

۲) آیا می توانم نسبت به دریافت حقوق پرداخت نشده کار اجباری دوم با توجه به مدارکم دادخواست کیفری بنویسم و مطالبه حق کنم؟

در پاسخ به سوال شما باید بگویم که تامین اجتماعی عنوان شغلی شما را اصلاح نمی کند و شما باید از طریق دیوان عدالت اداری اقدام کنید تا عنوان شغلی توان اصلاح گردد. در مورد حقوق پرداخت نشده کار اجباری باید بگویم که ما در قانون کار چیزی به عنوان کار اجباری نداریم. ما فقط با کار و ساعت کاری صحبت می کنیم و مسئول رسیدگی به این مسائل هم اداره کار می باشد. بنابراین شما با توجه به شغل اضافه نمی توانید درخواست دهید و حداقل‌های قانون کار تنها ملاک است. اما اگر ساعت  بیشتری وقت گذاشته باشید می توانید شکایت کنید.


جدیدتر قدیمی تر