شماره 09333644122 در ایتا

اگر می خواهید وکالت پرونده تان را به ما بسپارید و یا نیاز به مشاوره رایگان دارید با شماره 09333644122 در ایتا و واتساپ تماس بگیرید. ما پرونده شما را تا رسیدن به نتیجه پیگیری می کنیم و هزینه ارزان مان را در پایان کار می گیریم و اگر به نتیجه نرسیم دستمزدی نمی گیریم. در قسمت نظرات هم پاسخگو هستیم.

معافیت حق بیمه کارفرما

 1- با سلام، در اینترنت مطلبی در مورد معافیت کارفرما در بعضی مشاغل از بیمه تامین اجتماعی را مطالعه کردم. و به آدرس تلگرام شما برخوردم. ما یک شرکت فرهنگی هنری با مجوز رسمی وزارت ارشاد هستیم. آیا تخفیف کارفرما شامل حال ما میشود؟؟   لطفا راهنمایی بفرمایید. پیشاپیش از جنابعالی کمال تشکر را دارم ؟ در حوزه فرهنگی و هنری صرفا موسسات انتشاراتی از معافیت بیمه ای برخوردار می شوند .


2- بنده سوالی در مورد حق بیمه پرداخت نشده توسط کارفرما به تامین اجتماعی دارم . راهنمایی شما برای بنده و سایر کارکنان شرکت بسیار راهگشا خواهد بود واز وقت و راهنمایی شما بسیار  متشکریم . سعی می کنم به اختصار بنویسم ، اگر توضیح بیشتری لازم بود بفرمایید من خدمت شما عرض کنم . آبان ماه سال 1394 لیست بیمه شرکت به سازمان تامین اجتماعی ارائه نشد ، علت آن هم سفر خارجی مدیر مالی شرکت بوده  که مدتی در ایران تشریف نداشتند و به خاطر مشکلی که به علت بحث بازرسی از شرکت ایجاد شده بوده و در آن زمان منجر به غیر فعال شدن موقت شرکت شده بوده، و لذا در نتیجه آن شعبه 25  از دریافت لیست بیمه کارکنان طبق روال عادی امتناع کرده، لیست آبان ماه به شعبه ارائه نشده است. مدیر مالی شرکت هم پس از مراجعت مشکل بازرسی مربوطه  را حل کرده، ولی مشکل عدم ارائه لیست ماه  آبان همچنان رفع نشد. با توجه به اینکه در صورت عدم ارسال لیست طبق روال عادی، پس از مدتی برگه بدهی مربوطه به شرکت ارسال و لیست تسلیم نشده با احتساب جرایم، قابل پرداخت  خواهد بود، مدیر مالی منتظر بوده که نسبت به پرداخت اقدام کند. ولی متاسفانه به همان دلیل که عرض کردم جنبه بازرسی از شرکت داشته و  لذا بازرسی شعبه 25 از مدتی قبل  اقدام به بازرسی از این شرکت نمی کرده و سوابق بازرسی در سیستم شعبه وجود نداشته لذا برگه بدهی مورد نظر هم هیچگاه صادر نشده و لذا با پیگیری های متعدد بعدا گفته شد که ارائه لیست مورد نظر و پرداخت آن از طریق شعبه 25 امکان پذیر نیست. لذا الان سابقه همگی کارکنان شرکت یک ماه کم دارد و با اینکه کارفرما هم حاضر به پرداخت لیست هست ولی متاسفانه الان از طریق شعبه و سیستم تامین اجتماعی امکان پرداخت آن نیست.حالا سوال اینست که آیا از طریق مراجعه به اداره کار می توان لیست مربوطه را پرداخت کرد؟ ظاهرا فقط از طریق اداره کار میشه این موضوع رو پیگیری کرد و نتیجه گرفت ؟! تنها راه این است و البته راه کاملی نیست . بعد از رای اداره کار شعبه دوباره موضوع را بررسی می کند . اگر رای را قبول کرد که هیچ . اگر قبول نکرد شما باید به اداره کل تامین اجتماعی استان مراجعه کرده و مجوز بگیرید . اگر مجوز داده شد که حل است . اگر نه تنها راه حل دیوان عدالت اداری است . البته در اینگونه موارد دیوان بیشتر طرف سازمان را می گیرد .     


3- سلام دوست عزیز . بنده نزدیک به ٥ ماه پیش به دلیل بی احترامی از شرکتی که کار می کردم بیرون آمدم و هنوز عیدی و سنوات من پرداخت نشده است. هر چند تو قراردادی که فقط دست خودشان هست نوشته سنوات هر ماه روی حقوق حساب شده و پرداخت گردیده است. سوال من این است می توانم الان برای دریافت عیدی و سنوات ٦ماه کارکرد خودم اقدام کنم ؟ پیشاپیش از حسن شکیبایی شما سپاسکزارم و ممنونم راهنمایی کنید! بله می توانید اقدام کنید . شکایت در مورد حق و حقوق کارگر در هیات های تشخیص و حل اختلاف اداره کار زمان ندارد و می توانید پیگیری کنید . در برگه تسویه تان هم نوشته اید که مبالغ مذکور را نگرفته اید. 


4- من 5 سال در یک شرکت ساختمانی مشغول به کار بودم . از سال گذشته تا الان حقوق ها تقریبا هر 45 روز پرداخت شده  است . یعنی من از مهر ماه طلبکارم  و 4 سالم هست که سنوات ندادند . از 15 دی ماه آمدم بیرون از کار و چون قراردادی نداشتم ، بهشان گفتم نیرو جذب کنید ! من نمی توانم دیگر ادامه بدهم با این شرایط ! مدیرعامل شرکت گفتند چون خودت داری میری حق و حقوقت رو 6 ماه دیگه بیا بهت چک بدیم ! حدود دو هفته بعد از بیرون آمدن من ،  کارفرما کار رو  از شرکت گرفته است ! حالا شرکت می گوید اگر بری شکایت کنی ماهم شکایت می کنیم ازت که کار رو از دست دادیم ! حالا به نظر شما چکار کنم ؟ بروید شکایت کنید . این دو موضوع هیچ ارتباطی به هم ندارند و اصلا ربطی به شما ندارد که پیمانکار قرارداد را از دست داده است .


5- برای بازرسی بیمه بیمه کاری عدم حضور در منزل باید ۳ بار متوالی باشد تا بیمه قطع گردد یا اگر بک بار حضور داشته باشید مشکل ندارد ؟ اگر دو بار غایب باشید قطعا قطع می گردد . بعضی مواقع اگر بازرس سخت گیر باشد با یک بار هم قطع می گردد .


6- با سلام وعرض خسته نباشید و تشکر بابت سایت خوبتان . من  سوال راجع به معافیت حق بیمه کارفرما برای دانشجویان تازه فارغ التحصیل شده داشتم . شما از روند اداری و اجراییش خبر دارید ! چگونه می توان این کار را انجام داد ؟ موضوع دیگر معافیت بیمه ای کارفرمایان که اکنون نیز اجرا می شود معافیت پرداخت حق بیمه در مورد فارغ التحصیلان دانشگاهی است . این معافیت شامل دو بخش می شود . در صورتیکه فارغ التحصیل دانشگاهی با هماهنگی ادارات کار و از طریق کاریابی های رسمی جذب گردد تا 1 سال معافیت بیمه ای سهم کارفرما تعلق می گیرد . اما اگر فارغ التحصیلان دانشگاهی در چارچوب طرح کارورزی بکار گرفته شوند تا 2 سال می توانند از معافیت حق بیمه استفاده کنند . توجه به این نکته ضروری است که به طور کلی این افراد باید به مجموع نیروی کار قبلی اضافه گردند و نباید جایگزین آنها شوند و همچنین استخدام آنها نباید از میان آشنایان صورت پذیرد چون هدف بالا بردن سطح اشتغال است نه کم کردن و یا در همان سطح نگه داشتن ! بررسی این موضوع توسط اداره کار و سازمان تامین اجتماعی و براساس قوانین طراحی شده به خوبی صورت می گیرد .


7- هزینه آزمایش های اولیه برای بیمه های خویش فرما مانند بیمه های حرف و مشاغل آزاد و بیمه های اختیاری چقدر است  ؟ به نرخ سال 1396 ، برای افراد زیر 35 سال معادل 93 هزار تومان است . برای افراد بالای 35 سال معادل 116 هزار تومان می شود . 

نظرات

شماره 09333644122 در ایتا

اگر می خواهید وکالت پرونده تان را به ما بسپارید و یا نیاز به مشاوره رایگان دارید با شماره 09333644122 در ایتا و واتساپ تماس بگیرید. ما پرونده شما را تا رسیدن به نتیجه پیگیری می کنیم و هزینه ارزان مان را در پایان کار می گیریم و اگر به نتیجه نرسیم دستمزدی نمی گیریم. در قسمت نظرات هم پاسخگو هستیم.

پست های پر بازدید

آدرس سایت پذیرش و نوبت دهی اینترنتی دی کلینیک ابوریحان

بیماری هایی که شامل ازکارافتادگی می شود؟

حقوق بازنشستگی بیمه روستاییان و عشایر چقدر است ؟

مراحل دریافت هزینه عینک از تامین اجتماعی

پایه حقوق وزارت کار برای دیپلم و لیسانس و فوق لیسانس و دکترا در سال 1401 چقدر است ؟

پیگیری اینترنتی ازکارافتادگی در کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی

پیگیری کد رهگیری مشاغل سخت و زیان آور با استفاده از شماره ملی

پرداخت هزینه عینک توسط تامین اجتماعی

محاسبه حقوق بازنشستگی با 15 سال سابقه

آگاهی از رای کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی