شماره 09333644122 در ایتا

اگر می خواهید وکالت پرونده تان را به ما بسپارید و یا نیاز به مشاوره رایگان دارید با شماره 09333644122 در ایتا و واتساپ تماس بگیرید. ما پرونده شما را تا رسیدن به نتیجه پیگیری می کنیم و هزینه ارزان مان را در پایان کار می گیریم و اگر به نتیجه نرسیم دستمزدی نمی گیریم. در قسمت نظرات هم پاسخگو هستیم.

وکیل خوب برای طرح طبقه بندی مشاغل

 1- من شهریور 93 در شهرداری به صورت شرکتی تامین نیرو قرارداد بستم و مشغول به کار شدم یک سال نگهبان بودم و بعد چون لیسانس کشاورزی داشتم به سازمان پارکها فرستاده شدم و در پستهای تخصصی مشغول به فعالیت شدم  و 30 دی امسال قراردادم تمام شد و بدون دلیل عدم نیار بنده را زدند . آیا راهکاری برای بازگشت به کار دارم ! در ضمن طرح طبقه بندی شاغل هم احراز نشده آیا می توانم شکایت کنم ؟ چون شما چند سال کار کرده اید کارگر دائم محسوب می شوید . باید به اداره کار شکایت کرده و درخواست بازگشت به کار دهید . البته بابت اجرای طرح طبقه بندی مشاغل هم می توانید درخواست دهید که بهتر است در این مقطع چنین کاری نکنید.


2- من تا تاریخ 29 اسفند در محل کارم قرارداد داشتم ولی به دلیل مشکلی که بین من و کارفرما بوجود آمد و درگیر شدیم و ایشان پلیس خبر کردند و مدعی بودند من تهدیدشون کردم و فحاشی کردم. من رو از محل کار اخراج کردند و برگه تسویه تا تاریخ ۴ بهمن را به من دادند. مامور کلانتری از جانب هردوی ما برگه شکواییه پر کرد و بهمون داد. می خواستم بدانم با توجه به باقی ماندن از تاریخ قرارداد و اینکه تمام این موارد در قرارداد پیش بینی شده بوده و ایشان به قراردادشون پایبند نبودند و همینطور حق بیمه اینجانب رو تنها ۲۷روز در طول ۷ ماه همکاری پرداخت کردند آیا من حقی برای شکایت از ایشان دارم یا نه ؟ ضمنا من از خرداد ماه مشغول به کار بودم ولی قراردادی که با من نوشتند از ۱مهر تاریخ خورده است . ولی مستندات پرداخت حقوق قبل از تاریخ قرارداد موجوده و در ضمن ایشون تو برگه تسویه از خرداد با من حساب کردن و نه از تاریخ قرارداد. سپاس از لطف بیکران شما ؟ شما باید به هیات تشخیص اداره کار شکایت کنید . بابت بیمه در تمامی این ماه ها و همچنین عیدی و سنوات وحقوق معوقه و بقیه موارد . برای شکایت تان باید مدارک کارکرد ارائه کنید مانند گواهی حقوق از بانک و فیش حقوقی و لیست بیمه و دیگر موارد ! 


3- سلام من  جایی کار می کردم بیمه هم نبودم ! یعنی خودم خواستم نباشم ! الان ۶ماه در آمدم و دو ماه و نیم حقوقم ر ندادند . رفتم شکایت کردم .قرار داد داشتم ولی دست خودشان است .  به نظر شما من می توانم به حقم برسم؟! جمعه می رفتیم سرکار بدون اینکه اضافه کاری حساب بشه خیلی از اوقات هم دوشیفت بودیم ؟ بله می توانید به حق تان برسید . ضمنا بیمه صرفا حق شما نیست که خودتان نخواهید و وظیفه قانونی طبق قانون کار است و سازمان تامین اجتماعی هم ذینفع است . باید بابت حقوق ، سنوات ، پایه سنوات ، بیمه ، اضافه کاری ، نوبت کاری و ... درخواست دهید . باید مدارکی ارائه کنید که نشان دهد در این زمان ها به همان صورتی که فرمودید کار می کرده اید و گرنه با تقبل هزینه درخواست بررسی کارشناس توسط کارشناس دهید . 


4- سوالی در خصوص اینکه بنده عضو تعاونی مسکن مهر بوده و با توجه به تصدی هیات مدیره و مدیر عامل و انجام ساخت و ساز که بصورت قرارداد سه جانبه اداره تعاون و راه و شهر سازی و پیمانکار بوده ،مدیر عامل بدون فسخ قانونی وارد به ساخت و ساز واحدها نموده و الان با توجه به تخلف قانونی و تخلفات دیگر و با تصویب مجمع نامبرده عزل و بنده الان بعنوان مدیر عامل این شرکت تعاونی می باشم . لذا با توجه به عدم پرداخت حقوق دوساله به کارگران و نگهبانان نامبردگان اقدام به شکایت به اداره کار از تعاونی و مسئولیت را متوجه اینجانب نموده اند لذا خواهشمند است در این خصوص راهنمایی فرمایید چه راه کار قانونی وجود دارد که زیان این شخص متوجه بنده نگردد و یادآوری می گردد با توجه به بررسی بعمل آمده تمام حساب تعاونی را مدیر عامل وقت تخلیه نموده و الان متواری می باشد ؟! راهکار قانونی خاصی وجود ندارد . شرکت شخصیت حقوقی جدا از کارفرما یعنی مدیرعامل و هیات مدیره است و شما در این زمینه مسئولید و دادگاه شما را می شناسد هر چند نقشی در این زمینه نداشته اید . 


5- من دیماه رو تا هجدهم در یک موسسه کار می کردم ! الان سوابق بیمه را چک کردم و دیدم فقط  13 روز دی را برایم بیمه رد کرده است ؟! چه اقدامی می توانم بکنم به نظر شما ؟ لازم به ذکر است که تسویه حساب باهام انجام نشده و حدود 9 ماه هم از سال قبل بیمه برایم رد نکرده است که می خواستم برای آن هم اقدام کنم ؟ بابت 13 روز امسال بهتر است به بازرسی بیمه مراجعه کنید تا با بررسی موضوع و درص ورت صحت ادعای شما لیست را رد کرده و تقاضای پرداخت حق بیمه های تاریخ مذبور را بدهند . اما در مورد 9 ماه سال قبل بهتر است به اداره کار شکایت کرده و با مدارک کارکرد رای اداره کار بگیرید و با رای اداره کار به تامین اجتماعی مراجعه کرده و حتی می توانید تا اجرائیات شعبه بیمه هم جلو بروید . 


6- سلام وقت بخیر! بنده یک تولیدی سری دوزی مانتو دارم و تازه دایرش کردم ! توی این مدت خیلی ها که یا چرخکار یا وردست یا مبتدی بودند به این کارگاه مراجعه کردند و مشغول بکار شدند ولی مرتب وهمیشگی سرکار نبودند و گاه بوده که کارگاه چند روزی تعطیل می باشد و هر وقت کار جدید بیاد آنها هم می آیند وتعدادی کار را به عهده می گیرند و دستمزد تایید شده را می گیرند ومی روند تا سری بعد که کار بیاد . سوال بنده ازجنابعالی این است که اگر یک وقت مشکلی برای یکی از اینها پیش بیاد می توانند از کارفرما دررابطه با بیمه نکردن آنها شکایت کنند وکارگاه هم درآمد آنچنانی ندارد که کسی رابیمه کند  !تکلیف من دراین رابطه چیست ؟ بله اگر مشکلی پیش بیاید آنها می توانند شکایت کنند . اگر مشکلی هم پیش نیاید می توانند شکایت کنند ! بابت عیدی ، سنوات ، بیمه و تمام مواردی که در قانون کار امده است می توانند شکایت کنند . 


7- در خصوص صحبتهای قبل من به جلسه رفتم و همه مسائل را گفتم البته معلوم شد که راننده بیشتر برای یکسال حقوق بیکاری اینکار را کرده و در نهایت با نظر رییس جلسه که کاملا متوجه بودند که من چقدر کمک کرده بودم گفتند که تنها کوتاهی من این بوده که خودم راننده رابیمه نکردم و گفتند باز هم محبت کنم و مبلغ 12/000/000 ریال نصف حقوق را بدهم و من باز هم گفتم عیبی نداره و قبول کردم و راننده هم همینطور و به اصطلاح صلح کردیم . ولی حالا که حکم آمده ( در زیر عکس آن را می فرستم) در حکم مبالغ مورد نظر آمده و همینطور حق بیمه مدت کارکرد ایشان . من با راننده طی صحبتی که داشتم ظاهرا ایشان نه یکسال مقرری بیمه بیکاری را می تواند بگیرد و هم اینکه دیگر نزد من نمی تواند کار کند و ایشان خیلی اظهار پشیمانی می کرد و از من مرتبا عذرخواهی می کرد و حلالیت می طلبید و می گفت من اشتباه کردم و گول حرف دیگران را خوردم و حتی می گفت من می آیم و رضایت می دهم و شکایتم را پس می گیرم ! حالا سوال من از شما این است که : 

1_ آیا من حتما مجبور به پرداخت حق بیمه هستم یا اگر توافق کنم با راننده حق بیمه منتفی می شود ؟

2_ آیا من بهتر است اعتراض بگذارم یا نه ؟

3_ اگر با راننده توافق کنم چه متنی را باید بنویسم که حتی در آینده دوباره نتواند در مراجع قضائی پیگیری کند ؟

4_ و این توافق را در کجا باید ثبت کنم ؟

با تشکر از راهنماییتان ؟! 


  1. مورد حق بیمه موردی است که با هرگونه توافقی از بین نمی رود چون طرف ثالثی دارد که سازمان تامین اجتماعی است . هر گاه بر روی این حکم اقدام نمایند سازمان تامین اجتماعی از طریق اجرائیات می توانند این مبلغ را وصول کنند حتی اگر توافق محضری باشد . 
  2. می توانید اعتراض کنید ولی بعید است پرداخت حق بیمه منتفی گردد مورد دوم شاید ! توصیه می کنم این کار را نکنید !
  3. بابت مبالغ پرداختی با ذکر مبلغ و اینکه دیگر هیچگونه ادعایی ندارد با امضاء و اثر انگشت . بهتر است محضری اش کنید ! در مورد بیمه کاری نمی توانید کاری بکنید . 
  4. محضری باشد بهتر است . 

8- همانطور که قبلا عرض کردم یکبار با کارفرما در مورد سنوات و عیدی صحبت کرده بودم که ایشان گفتند فرم ها رو به وکیل دادند تا برایشان تهیه کنند و طبق فرم ها از آنجا که بنده زبان تدریس میکنم و کارگر ساعتی محسوب می شوم به ازای هر جلسه که برای من 17000 محسوب می شود و با توجه به اینکه یک کارگر معمولی حق الزحمه شان ساعتی 5000 تومان است در نتیجه مازادش عیدی و سنوات ما محسوب می شود که من توجیه نشدم و ایشان به من گفتند با شکایت به جایی نمی رسم و ادعای قدرت کردند و عملا گفتن با خروج از موسسه هیچی دست من رو نمی گیرد ولی اگر شما صلاح به شکایت می دانید می خواستم بدانم اگه نیاز به وکیل داشتم هزینه اش چقدر می شود و آیا اصلا ایده خوبی هست؟ البته من در این مدت کم کم ماهی 150 ساعت رو کار کردم گاهی حتی 200 ساعت یا بیشتر هم شده ؟ شکایت کنید احتمال به نتیجه رسیدن زیاد است . حداقل از این کمتر نمی شود . نیازی به وکیل ندارید و کافی است که تمام چیزهایی را که فکر می کنید طبق قانون کار حق تان است را درخواست کنید . 

نظرات

شماره 09333644122 در ایتا

اگر می خواهید وکالت پرونده تان را به ما بسپارید و یا نیاز به مشاوره رایگان دارید با شماره 09333644122 در ایتا و واتساپ تماس بگیرید. ما پرونده شما را تا رسیدن به نتیجه پیگیری می کنیم و هزینه ارزان مان را در پایان کار می گیریم و اگر به نتیجه نرسیم دستمزدی نمی گیریم. در قسمت نظرات هم پاسخگو هستیم.

پست های پر بازدید

آدرس سایت پذیرش و نوبت دهی اینترنتی دی کلینیک ابوریحان

بیماری هایی که شامل ازکارافتادگی می شود؟

حقوق بازنشستگی بیمه روستاییان و عشایر چقدر است ؟

مراحل دریافت هزینه عینک از تامین اجتماعی

پایه حقوق وزارت کار برای دیپلم و لیسانس و فوق لیسانس و دکترا در سال 1401 چقدر است ؟

پیگیری اینترنتی ازکارافتادگی در کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی

پیگیری کد رهگیری مشاغل سخت و زیان آور با استفاده از شماره ملی

پرداخت هزینه عینک توسط تامین اجتماعی

محاسبه حقوق بازنشستگی با 15 سال سابقه

آگاهی از رای کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی