شماره 09333644122 در ایتا

اگر می خواهید وکالت پرونده تان را به ما بسپارید و یا نیاز به مشاوره رایگان دارید با شماره 09333644122 در ایتا و واتساپ تماس بگیرید. ما پرونده شما را تا رسیدن به نتیجه پیگیری می کنیم و هزینه ارزان مان را در پایان کار می گیریم و اگر به نتیجه نرسیم دستمزدی نمی گیریم. در قسمت نظرات هم پاسخگو هستیم.

شرایط بازنشستگی معلولان

 1- باسلام خدمت شما کارشناس محترم ! سوالی داشتم خدمت شما عزیزگرانقدر . اگر سازمان اداره کار شهری که درآن اشتغال به کارداشته باشی رییس ونماینده آن سازمان ماهیت کار را دائمی بزند وبا برقراری بیمه بیکاری موافقت کنند ولی نماینده تامین اجتماعی مخالف بزند به دلیل ماهیت غیر دائم و پرونده رو بفرستند برای کمیته دونفره وآن هیات دونفره هم غیر دائم بزنند بدون هیچ تحقیقات محلی از کارگاه آیا ما اگر به دیوان شکایت کنیم برای بیمه بیکاری به نظر شما به حق وحقوق خود می رسیم ! سابقه کار ما نزدیک به سه سال درآخرین کارگاه در شرکت ذوب آهن اصفهان بوده است؟ وآیا نظر موافق رییس اداره کار که موافقت زده میباشد برای ما و دیوان اثری دارد ؟ لطفا راهنمایی بفرمایید ممنون ؟ شما باید به دیوان عدالت اداری شکایت کنید . البته دیوان در این زمینه ها بیشتر تائید اشتغال به کار را به نفع سازمان تامین اجتماعی رای می دهد . با این حال تنها راهتان همین است.


2- سلام.من در سال ۹۲ در یک ساختمانی مجری ذیصلاح (پیمان مدیریتی) از طرف سازمان نظام مهندسی بودم.که متاسفانه یهکی از کارگران بر اثر حادثه فوت کرد وبعد از کلی کارشناسی در هیات نه نفره ۲۵درصد مقصر شدیم وبعد یک سال دیه را از طریق بیمه پرداخت کردیم . حالا بعد از چهار سال از تامین اجتماعی اخطاریه آمده که نزدیک ده میلیون تومان باید واریز کنید. من کلی تحقیق کردم.این به عهده کارفرما می باشد . بی زحمت اگر می شود راهنمایی کنید .یه چندر قاز پول گرفتیم چند برابر را هزینه کردیم ؟ احتمالا برای فرد فوت شده از طرف تامین اجتماعی مستمری بازماندگان برقرار شده است و طبق ماده 66 قانون تامین اجتماعی به نسبت تقصیر باید به سازمان درصدی از مستمری تعلق گرفته را پرداخت کنید . پرداخت این مبلغ طبق قانون بر عهده کارفرما می باشد که مسائل ایمنی را رعایت نکرده است .


3- با سلام و دعای خیر. سال 86 سابقه 21 ماه سربازی ام را از تامین اجتماعی خریداری کردم و 4 سال سابقه واریزی بیمه تامین اجتماعی قبل از خریداری سربازی دارم ! آیا الان می تونم مبلغ واریزی سابقه سربازی را از تامین اجتماعی بازپس بگیرم؟ خیلی خیلی تشکر از لطف تان ؟! انشاالله که تندرست و عاقبت بخیر باشید به خاطر اینکه پاسخگوی سوالات ما هستید؟  برای اینکه بتوانید از این قانون استفاده کنید باید خدمت نظام وظیفه تان قبل از 7 مرداد 1385 تمام شده باشد وگرنه شامل حال تان نمی شود . اگر خدمت تان تا این تاریخ تمام شده باشد و بابت آن هزینه پرداخت کرده اید و قبل از شروع خدمت سربازی نیز سابقه بیمه داشته باشید می توانید مبلغ پرداختی را با مراجعه به شعبه بیمه تان مسترد نمائید.


4- سلام خسته نباشید ! تا حالا بیمه اختیاری بودم الان جواز کسب گرفتم بلید چکار کنم ؟ جواز گرفتم بیمه قطع نمی شود ؟ نه بیمه تان قطع نمی شود . چون جواز کسب گرفتید می توانید با بیمه اختیاری یا بیمه حرف و مشاغل ویژه کارفرمایان ادامه دهید .


5- مشاغل آزاد  اگه مباشر بخوریم مبلغ حق بیمه چقدر است (مشاغلی که سختی کار هم نخورد مثلا ابزار فروشی) ؟ میزان حق بیمه در بیمه های حرف و مشاغل آزاد ثابت است و هرساله اعلام می گردد و ربطی به شغل شما ندارد .


6- پدر من کارگر فضای سبز شهرداری بود که حین کار فوت کردند . کل سابقه ایشان یک سال و چند روز بود که موقع فوت پیمانکار ۷۲ روز از بیمه ایشان را نریخته بودند . چون بیمه ایشان یک سال نمی شد هیچ حقوقی به بازماندگان ندادند. اما بعد از ده سال متوجه شدیم که شهرداری بدهی خود را به بیمه پرداخت کرده وماهم مستمری رو گرفتیم . سوال اینجاست که پدر بنده سال۷۸ فوت شدند که حقوق مستمری آن زمان ۳۷ هزار بود . ما مستمری را سال ۸۹ برقرار کردیم اما بیمه همان ۳۷ هزار تومان را به ما داد . آیا نباید مستمری روز را حساب می کردند و می دادند ؟ در صورتیکه 1 سال حق بیمه پرداخت شده باشد و در همان زمان فوت اتفاق افتاده باشد براساس میانگین حقوق و دستمزد مشمول کسر بیمه در 2 سال آخر ، مستمری محاسبه می گردد . اگر این مبلغ از حداقل حقوق قانون کار در آن سال کمتر باشد باید تا ان میزان افزایش یابد . احتمالا حقوق شما براساس بخشنامه جدید مستمری افراد فوت شده با سابقه کمتر از 10 سال محاسبه شده است که متناسب با سنوات پرداخت حق بیمه مستمری مشخص می گردد . 


7- سوالی داشتم ؟ پدر من ۷ سال سابقه بیمه تامین اجتماعی دارد ولی در پرداخت حق بیمه اش وقفه افتاده است . الان دو سال است بیمه کشاورزی دارد واریز می کند ! اگه بخواهد می تواند آن دو سال را به تامین اجتماعی اضافه کند ومابه التفاوتش را بدهد واگر بخواهد بیمه تامین اجتماعی را ادامه بدهد بصورت آزاد باید چطور اقدام کند ؟ باید یکجا پرداخت بشه یا ماهانه هم می تواند ؟ الان ۵۲ سالش است !  آیا اگر بعد از ۶۰ سال بازنشسته شود به وی دفترچه درمانی هم تعلق می گیرد ؟ بله می تواند سابقه اش را به تامین اجتماعی انتقال دهد و باید به نرخ روز مابه التفاوت را پرداخت کند . باید درخواست بیمه اختیاری یا حرف و مشاغل آزاد بدهد . ضمنا ماهانه یا 2 ماه یا 3 ماه باید پرداخت کند و البته تا 1 سال هم می تواند یک دفعه پرداخت کند . بله اگر بازنشسته شود به وی دفترچه خدمات درمانی هم تعلق می گیرد . 


8- من قبلا جز بیمه تامین اجتماعی رانندگان درون شهری بودم ولی الان صاحب ماشین خودرواش را فروخته است . آیا می توانم از بیمه درون شهری خودرو فرد دیگری استفاده کنم ؟ اگر بیمه تان قطع شده باشد باید از طریق سازمان تاکسیرانی ثبت نام مجدد کنید که قطعا وارد نوبتی طولانی می شوید . اگر بیمه تان قطع نشده باشد مشکل خاصی ندارد . 


9- می گویند ده سال حق بیمه بریزم چون معلول هستم بازنشست می شوم ! آیا این  موضوع درست است ؟ نه متاسفانه درست نیست . اگر در بخش دولتی باشید باید حداقل 20 سال سابقه داشته باشید و اگر در بخش خصوصی باشید هیچ فرقی با بیمه شده های دیگر ندارد . 

نظرات

شماره 09333644122 در ایتا

اگر می خواهید وکالت پرونده تان را به ما بسپارید و یا نیاز به مشاوره رایگان دارید با شماره 09333644122 در ایتا و واتساپ تماس بگیرید. ما پرونده شما را تا رسیدن به نتیجه پیگیری می کنیم و هزینه ارزان مان را در پایان کار می گیریم و اگر به نتیجه نرسیم دستمزدی نمی گیریم. در قسمت نظرات هم پاسخگو هستیم.

پست های پر بازدید

آدرس سایت پذیرش و نوبت دهی اینترنتی دی کلینیک ابوریحان

بیماری هایی که شامل ازکارافتادگی می شود؟

حقوق بازنشستگی بیمه روستاییان و عشایر چقدر است ؟

مراحل دریافت هزینه عینک از تامین اجتماعی

پایه حقوق وزارت کار برای دیپلم و لیسانس و فوق لیسانس و دکترا در سال 1401 چقدر است ؟

پیگیری اینترنتی ازکارافتادگی در کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی

پیگیری کد رهگیری مشاغل سخت و زیان آور با استفاده از شماره ملی

پرداخت هزینه عینک توسط تامین اجتماعی

محاسبه حقوق بازنشستگی با 15 سال سابقه

آگاهی از رای کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی