شماره 09333644122 در ایتا

اگر می خواهید وکالت پرونده تان را به ما بسپارید و یا نیاز به مشاوره رایگان دارید با شماره 09333644122 در ایتا و واتساپ تماس بگیرید. ما پرونده شما را تا رسیدن به نتیجه پیگیری می کنیم و هزینه ارزان مان را در پایان کار می گیریم و اگر به نتیجه نرسیم دستمزدی نمی گیریم. در قسمت نظرات هم پاسخگو هستیم.

شکایت از کارفرما برای بازگشت به کار

 1- به نظر شما رای کمیته تجدید نظر استانی به نفع من است که رای کمیته بدوی را گرفتم یا نه به نفع کارفرمایم می شود ؟ چون کارفرما رای کمیته بدوی را برای پرداخت ۴ درصد به من قبول نکرد و خواستار رای کمیته تجدیدنظر استانی شد ؟! پیش بینی که طبیعتا کار هیچ کس نمی تواند باشد . اما اینگونه آراء معمولا در هیات های حل اختلاف تائید می شود .


2- بنده در یک مغازه به مدت 9 ماه به صورت منقطع در هر ماه میانگین  حدود 26 روز کار کرده ام . ایشان هیچ حق بیمه ای به بنده پرداخت نکرده اند و حقوقم هم از حقوق وزارت کار پایین تر بوده است . هیچ قرار داد کاری هم نداشته ایم ولی من مدرکی معتبر برای کارگر بودنم در آن جا دارم ؟  آیا می توانم برای حق بیمه اقدام کنم ؟ اگر مدرک معتبر داشته باشید طبیعی است که در محاکم اداره کار به نتیجه می رسید . بابت تمام مواردی که فکر می کنید مانند بیمه ، سنوات ، عیدی ، حقوق پایه ، حق اولاد ، بن خواروبار و ... شکایت کنید .


3- بنده در شرکتی به مدت ده ماه کارمی کردم هشت ماه٬ ماهی ۳۵۰ هزارتومان حقوق دریافت کردم وبیمه هم نشدم . از کارفرما دراداره کار شکایت کردم ، کار به هیات حل اختلاف اداره کار کشیده شد . شاهد بردم برایشان جلسه تشکیل شده و کارفرما مبلغ ۶ میلیون وهشتصد هزار تومان بدهکار شد. سوالم این است از شما که آیا بعد از صدور رای قطعی هیات حل اختلاف من می توانم  رای رو از طریق اداره ثبت اسناد اجرا کنم یا نه ؟ فقط از طریق دادگاه قابل اجراست ؟ اجرای رای ربطی به اداره ثبت اسناد ندارد . بابت بیمه می توانید از اجرائیات تامین اجتماعی یا اجرائیات دادگستری اقدام نمائید . بابت موارد دیگر می توانید از اجرائیات دادگستری اقدام کنید .


4- من از شركت اخراج شدم . تابستان از بيمه بيكاري استفاده مي كردم از مهر رفتم سركار . از بيمه بيكاري هم انصراف دادم . بهمن كارفرما گفت ديگه نيا . قرارداد يكساله داشتيم اما روز اخراج تاريخش را عوض كردند و يک نسخه به من دادند . من صفحه اخر رو امضا كرده بودم صفحه اول تاريخ داشت كه عوض كردند بعد امضاي منو بهش پيوست كردن . حالا من بايد تقاضاي بازگشت به كار كنم ؟ بله باید تقاضای بازگشت به کار بدهید . می توانید بابت جعل قرارداد به دادگاه هم شکایت کنید . 


5- دائمی بودن ماهیت کار مگر به عهده اداره کار نمی باشد . اگر چنین باشد اداره کار برای ما ماهیت کار را دائم زده ؟ آیا  نظر اداره کار برای دیوان مهم نمی باشد؟ نظر اداره کار برای دیوان مهم است و البته نظر تامین اجتماعی هم مهم است . با این حال کمی چربش به نفع تامین اجتماعی است . البته من شخصا فکر می کنم در این مورد دیوان عدالت اداری به نفع شما رای صادر می کند . 


6- بنده برای شرکتی به جز دو روز در هفته به صورت تمام وقت کار می کردم . از شنبه تا پنج شنبه روزی هشت ساعت به جز یکشنبه و سه شنبه . الان شامل کار نیمه وقت می شود یا تمام وقت؟ اگه حداکثر ساعت کار تمام وقت 44 ساعته حداقلش چقدر  است؟ حداقل ساعت کار تمام وقت در هفته 44 ساعت است . اگر کمتر از این کار می کنید به صورت پاره وقت فعالیت می کنید . تمامی حقوق و مزایایتان به نسبت 44 ساعت باید پرداخت گردد . 


7- حکم بنده در اداره کار آمده که شرکت موظف است حق و حقوق من را پرداخت کند . وکیل خودشان هم روز جلسه اداره کار گفت توافق می کنیم که پرداخت کنیم ! حالا می خواستم بدانم بعد از قطعی شدن حکم من می توانم بلافاصله اجرائیه بگیرم یا باید 1 ماه صبر کنم اگر پرداخت نکردند چون وکیلشان گفت اینا پول بده نیستند تا قطعی شد اجرائیه بگذار ؟ شما می توانید از طریق اجرائیات دادگستری اقدام کنید . معمولا دادگستری در این زمینه کمی زمان می دهد و اینگونه نیست که سریعا اجرائیه صادر کند . 


8- بنده 3 سال تا الان  دارم در دهیاری کار می کنم و حق سنوات ماهیانه و حق مدرک ( لیسانس عمران ) رو نمی دهند !         می گویند قانون اجازه نمی دهند چون گزینش استانداری نشدم . آیا درست  می گویند یا خیر ؟ در این حالت احتمالا مشمول قانون کار هستید و باید سنوات ماهیانه به شما تعلق بگیرد . حق مدرک ولی تا وقتی استخدام در نیامده اید می تواند به تعویق بیفتد . 


9- ببخشید من یک سوال داشتم . من به عنوان کارشناس برق در کارگاه تونل در غرب کشور مشغول بودم . منو فرستادند که بروم ماموریت به شهر دیگر اونجا وسایل سنگین و خیلی سنگین جابجا کردیم . من در حین ماموریت مرخصی گرفتم اومدم خانه  . بعد کمرم درد گرفت رفتم دکتر که نهایت به عمل جراحی ختم شد . الان نمی توانم راه بروم از کمر به پایین نیمه فلج شدم . دکتر هم گفت ان شالله اگه بهبود پیدا کنم دیگه نمی توانم به کار سابقم برگردم . به شرکت هم گفتم جواب نمی دهند . این مساله زندگی من و خانواده را داغون کرده است  . ببخشید من چطور می توانم حقم را از این ها بگیرم ؟ باید از طریق دادسرا شکایت کنید و به پزشکی قانونی معرفی شوید . با نظریه پزشکی قانونی به دادگاه برای دریافت دیه شکایت کنید . 

نظرات

شماره 09333644122 در ایتا

اگر می خواهید وکالت پرونده تان را به ما بسپارید و یا نیاز به مشاوره رایگان دارید با شماره 09333644122 در ایتا و واتساپ تماس بگیرید. ما پرونده شما را تا رسیدن به نتیجه پیگیری می کنیم و هزینه ارزان مان را در پایان کار می گیریم و اگر به نتیجه نرسیم دستمزدی نمی گیریم. در قسمت نظرات هم پاسخگو هستیم.

پست های پر بازدید

آدرس سایت پذیرش و نوبت دهی اینترنتی دی کلینیک ابوریحان

بیماری هایی که شامل ازکارافتادگی می شود؟

حقوق بازنشستگی بیمه روستاییان و عشایر چقدر است ؟

مراحل دریافت هزینه عینک از تامین اجتماعی

پایه حقوق وزارت کار برای دیپلم و لیسانس و فوق لیسانس و دکترا در سال 1401 چقدر است ؟

پیگیری اینترنتی ازکارافتادگی در کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی

پیگیری کد رهگیری مشاغل سخت و زیان آور با استفاده از شماره ملی

پرداخت هزینه عینک توسط تامین اجتماعی

محاسبه حقوق بازنشستگی با 15 سال سابقه

آگاهی از رای کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی