عیدی و سنوات کارگر

 لیلا : با سلام ! از یکم دی ماه ۹۷ استخدام مجموعه ای شدم . قرار بود از ماه اول بیمه تعلق گیرد به بنده ، از ماه دوم بیمه شده ام . مرخصی های نرفته و سنوات به بنده تعلق نگرفت . با توجه به اینکه سه ماهه اول آزمایشی با بنده صحبت شده بود مبنای سه ماه حقوق هم یک میلیون و پانصد در نظر گرفته شد فقط برای سه ماهه اول !  از بعد آن قرار شد مبنا یک میلیون و هشتصد باشد و با هر چه که اداره کار افزایش یافت به طور سالانه افزایش یابد.

 بعد از اتمام سه ماهه اول ، فروردین ، ماه چهارم کاری من می شد و من با پرداخت تنها یک میلیون و پانصد مواجه شدم . چند روز بعد هم من را اخراج کردند و گفتند تا آخر ماه می توانید حضور داشته باشید و از اردیبهشت هم بیست و چهار روز بیشتر به دلیل عدم احترام کارفرما نتوانستم بایستم و تمام این روز ها دو ساعت اضافه کار داشتم به صورت اجباری !

 آیا بیمه ماه اول و حقوق از دست رفته ام با مرخصی های نرفته و اضافه کاری و سنوات و عیدی داده نشده سال جدید را می توانم مطالبه کنم ؟

·         بیمه ماه اول را می توانید مطالبه کنید اگر مدارک مکتوب برای کارکردتان داشته باشید .

·         بابت مرخصی ها و اضافه کاری نرفته باید سیستم حضور و غیاب داشته باشید تا بتوانید موارد فوق را در اداره کار ثابت کنید .

·         سنوات و عیدی را می توانید با کارکردتان بگیرید نه کل سال را !

نظرات