مدارک مورد نیاز در حسابرسی بیمه

 ملک : نحوه کار حسابرسی تامین اجتماعی را توضیح دهید.آیا لیست بیمه ای که هر ماه ارسال می شود و مبالغ واریزی به کارگر درماه که در دفاتر ثبت شده ، مقایسه می شود ؟ در مورد نحوه پرداخت عیدی و سنوات پرداختی هم می شود توضیح کاملی بدهید ؟ اینکه فقط پرداخت عیدی و سنوات در سال در دفاتر ثبت بشود کفایت می کند یا باید لیست عیدی و سنوات را در سامانه مالیات حقوق وارد کرد ؟ کارگاه ما در سالهای گذشته لیست مالیات بر حقوق را در سامانه ارسال نمی کرد ، با توجه به این موضوع حسابرسی بیمه چه اقدامی انجام می دهد ؟ تشکر از پاسخگویی شما ؟

1.     بله مقایسه می شود و البته مدارک دیگری نیز بررسی می شود تا مشخص شود که آیا حق بیمه متناسب با حقوق پرداخت شده است یا نه ! در ضمن وضغیت مشاغل نیز بررسی می شود و حتی اگر حقوق کمتری نسبت به شغل مورد نظر پرداخت کرده باشید ، باد حق بیمه را متناسب با شغل مورد نظر پرداخت کرده باشید .

2.     همکاران بیمه ای معمولا مدارک مالیاتی را بررسی می کنند و اگر نباشد مطابق با عرف حقوق و مزایای ثابت و متغییر را حساب می نمایند .

نظرات

مقالات پربازدید

آدرس سایت پذیرش و نوبت دهی اینترنتی دی کلینیک ابوریحان

حق بیمه تامین اجتماعی آرایشگر

فرم 4 مشاغل سخت و زیان آور یا فرم اعتراض به رای کمیته بدوی

بیماری هایی که شامل ازکارافتادگی می شود؟

پیگیری اینترنتی ازکارافتادگی در کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی

آیا به کشاورزان سختی کار تعلق می گیرد؟

آگاهی از رای کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی

آیا می توان به صورت همزمان بیمه نیروهای مسلح و تامین اجتماعی شد؟

ساعات مراجعه بازرسان بیمه تامین اجتماعی

تفاوت افزایش مستمری یعنی چه؟