مستمری ازکارافتادگی تامین اجتماعی

 آرش : با سلام  ! بنده در مهر ماه ۱۳۸۹ به صورت پیمانی به عنوان معلم به استخدام آموزش و پرورش در آمدم که البته پس از چند سال رسمی -آزمایشی شدم و سپس حکمم به صورت کارمند رسمی اموزش و پرورش شدم .

در سال ۱۳۹۳ به بیماری سرطان روده بزرگ مبتلا شدم که جراحی کردم و تقریبا تمام روده بزرگم ( حدود ۹۹ درصد آن )برداشته شد و حدود ۶ ماه شیمی درمانی شده بودم . که البته ۴ ماه مرخصی استعلاجی گرفته بودم و سپس پس از بهبودی دوباره شروع به کار کردم 

در سال ۹۷ دوباره سرطانم برگشت کرده و غدد لنفاوی را درگیر کرد و از اردیبهشت ۹۷ تا آذر ۹۷ شیمی درمانی کردم و دوباره ۴ ماه مرخصی استعلاجی گرفتم در زمستان سال ۹۷ بررسی های پزشکی نشان از برگشت ۳ باره سرطان و درگیر کردن کبد و طحال و غدد لنفاوی به سلول سرطانی را نشان می داد که از ۱۷ فروردین ۹۸ شروع به شیمی درمانی کرده بودم و باید تا مرداد ماه ۹۸ نیز ادامه بدهم و سپس در مورد ادامه درمانم تصمیم گیری شود .

 فعلا نیز بار دیگر دو ماه فعلا مرخصی استعلاجی گرفتمبنده با توجه به معلم با حکم کارمند رسمی بودن و همچنین بیمه تامین اجتماعی اگر درخواست از کار افتادگی بدهم ، شرایطم چطوری است ؟

1.     آیا امکان پذیرفتن از کار افتادگی وجود دارد ؟

2.      اگر پاسخ مثبت باشد و با افزایش حقول امسال حقوق بنده فعلا حدود ۲و نیم میلیون بوده و با حدود ۹ سال سابقه بیمه تامین اجتماعی و کارمند رسمی آموزش و پرورش بودن آیا ممکن هست همین مقدار حقوق را به بنده بدهند و یا اینکه کمتر می شود. بنده همسر و یک فررزند کوچک دارم ؟

3.     آیا آموزش و پرورش پولی بابت این چند سال بهم می دهد ؟ البته منظورم مانند کسانی است که ۳۰ سال کار کرده اند ؟

4.     آیا بر اساس ۹ سال کار پولی بهم می دهم ؟ ببخشید که متن طولانی شد . از هر کسی که می پرسم کسی پاسخ روشنی بهم نمی دهد .سپاسگذار می شم که شما یه پاسخ روشن و بر اساس قانون بدهید . سپاس گذار خواهم شد اگر در وب سایت و یا جای دیگری پرسش من را نشان می دهید ، ایمیل بنده و استان محل کارم را درج نکنید و خصوصی بماند و همان نام مستعار را بیاورید ؟

پاسخ به سوالات فوق به شرح زیر است :

1.     به احتمال زیاد اگر پرونده تان در کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی مطرح شود ازکارافتاده می شوید .

2.     کمتر می شود . چون سابقه تان کم است حداقل حقوق را می گیرید . مثلا امسال حدود 1 میلیون و 500 هزار تومان .

3.     بله ! سنوات تان را می دهد . البته به ازاء 9 سال حدود 9 ماه حقوق می دهد .

4.     بله . براساس 9 سال سنوات می دهند .

نظرات