آیا دختر در زمان عقد امانت محسوب می شود ؟

 آتوسا  : سلام مجدد !  پیرو سوال قبلی که درمورد نقش خانواده همسرم پرسیده بودم باید عرض کنم قصد شکایت و ...‌‌‌‌‌‌‌‌‌ندارم به هیچ عنوان. اما آسیبی که همسر من دیده بسیار شدید که منجر به شکستگی های متعدد در استخوانهای صورت و جراحی چشم که الحمدلله به خیر گذشت و با درمانهایی که شد و تلاش پزشکان تا حدود بسیار بسیار زیادی بهبود پیدا کرد و شکستگی دندان جلو و آسیب جدی به سایر دندانها شده که مراسم ازدواج ما را خیلی عقب انداخته است .

چون حداقل کسی دلش نمی آید با دندان شکسته مراسم بگیرد و ترمیم اون هم زمانبر هست و مبحث هزینه مالی که شد هم بماند .این فقط آسیبهای در مورد زیبایی بود. آسیب های دیگر بماند . منظور کلی من این است که آیا دختر در زمان عقد آیا امانت محسوب نمی شود نزد خانواده ؟ سوال دوم اینکه آیا غرامت حادثه حین ماموریت با دیه یکی است یا جداگانه باید پرداخت شود ؟

1.     دختر در زمان عقد طبق قانون امانت محسوب می شود نزد خانواده ولی بنا بر عرف معمولا این موضوع فقط در حد حرف باقی می ماند .

2.     دیه یک اصطلاح فقهی و براساس قانون مجازات اسلامی است . غرامت پرداخت همان دیه در قالب یکی از بیمه ها (به غیر از شخص ثالث) است و بنابراین دو موضوع مجزا محسوب نمی شوند.

نظرات