شکایت برای بازگشت به کار

 مهیار : سلام و خسته نباشید ! بنده توی شرکتی ۱۰ سال کار کردم که ۹ سال از کارم بیمه شدم بدون هیچگونه قرارداد . ماه پیش بخاطر فشار عصبی که کارفرما ایجاد کرده بود به مرخصی رفتم  .

شفاهی بهم مرخصی داد طبق معمول همیشه که مرخصی می رفتم . و حالا که برگشتم گفته جایگزین کرده و دیگر نیایم سر کار و شفاها اخراجم کرده است . من هم می خواهم برای بیمه بیکاری اقدام کنم و ازش شکایت کنم . فقط یه دست خط بهش داده بودم طبق روال که تا پایان سال قبل من حق و حقوقم را دریافت کردم .

آیا با شکایت در اداره کار ، کارفرما محکوم می شود ؟ و بخاطر اینکه کسی را جایگزین کرده چه اتفاقی برایش می افتد ؟ من حقوق بیکاریم هم نیاز دارم . تو اون بخش که کار می کردم دو نفر هستند که نه قرارداد دارند نه بیمه شدند . قبل از من هم دو نفر که نه بیمه داشتند و نه قرارداد اخراج شدند که آنها هم شکایت کردند . من اگر با این اوصاف شکایت کنم می توانم محکومش کنم ؟

1.     شکایت در اداره کار بابت چه موضوعی ! اگر شکایت بابت حقوق و مزایا باشد چون بیمه شده اید به تمامی حقوق و مزایا می رسید اما اگر شکایت تان بابت بازگشت به کار باشد 50 50 است و ممکن است موافقت نشود .

2.     بابت بیمه بیکاری در کمتر از یک ماه به اداره کار اطلاع دهید . یا باید از کارفرما گواهی عدم نیاز بگیرید و یا با نامه اداره کار به تامین اجتماعی برای گرفتن بیمه بیکاری معرفی شوید .

نظرات