اعتراض به جریمه تامین اجتماعی

 سلام وقتتون بخیر!ما به یک مشکلی در ارتباط با رد کردن لیست بیمه شرکت برخوردیم. شرکت ما از دی ماه 99 با گرفتن کد کارگاهی اقدام به بیمه کردن کارمندان و پرداخت حق بیمه کرده ایم. منتهی به دلیل تازه کار بودن و نداشتن مشاور در آن برهه به دو مشکل برخورد کرده ایم:

1- مشکل اول این که ما در لیست ارسالی مزایای مشمول را صفر در نظر گرفته ایم و کل  پرداختی را تحت عنوان حقوق در لیست رد کرده ایم. در نتیجه بیمه برای 3 ماه پایانی سال هر ماه این مبلغ را جریمه کرده است. سوال این است که برای اعتراض به این مساله چه باید بکنیم؟

2- مشکل دوم و حادتر این که ما از بهمن ماه 99 نیروی جدید استخدام کردیم و برای یکسان سازی حقوق ها، قرارداد همه نیروها را بروزرسانی کردیم و افزایش حقوق در نظر گرفتیم. مشکل این است که تامین اجتماعی این را از ما نمی پذیرد و اصرار به افزایش حقوق مجدد در سال 1400 دارد که با توجه به این که ما بیمه کارمندان را بر اساس حقوق دریافتی رد کرده ایم (و نه کف حقوق کارگر) هزینه سنگینی به ناحق روی دوش شرکت قرار می گیرد.درخواست مشاوره حقوقی و کمک از شما برای احقاق حقوق دارم. ممنون می شوم به ما کمک کنید. با سپاس و تشکر فراوان از شما

در پاسخ به شما دوست عزیز باید با کمال تأسف بگویم که کارتون بسیار سخت است. تجربه من در اینگونه موارد نشان می دهد که شما می توانید به تامین اجتماعی در هیات های بدوی و تجدید نظر تشخیص مطالبات اعتراض کنید. البته در صورتی می توانید اعتراض کنید که اجراییه برای شما صادر نشده باشد و صرفاً پرونده در مرحله اخطاریه باشد. اگر در مرحله اخطاریه باشد بابت مورد دوم مطلقا به نفع شما رای نخواهند داد ولی بابت مورد اول شاید با ارائه دفاعی خوب بتوانید از پرداخت جریمه خودداری کنید . در کل به نظر می‌رسد تنها راهی که دارید شکایت به دیوان عدالت اداری است که فرآیند طولانی دارد بین ۴ تا ۶ ماه و حتی بیشتر طول می‌کشد. حق کاملاً با شماست ولی تامین اجتماعی جوابی جز زبان زور دیوان عدالت اداری را متوجه نمی شود. جوابی که به شما دادم بر اساس تجربیاتی است که در این زمینه درو این سالها داشته ام.




جدیدتر قدیمی تر